باند بتنی فرودگاه مهرآباد در شهریور ماه افتتاح میشود
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اشاره به اینکه باند بتنی فرودگاه مهرآباد شهریور امسال به بهرهبرداری میرسد، گفت: پیشبینی میکنیم این روش در آزادراه تهران- شمال هم اجرایی شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، محمد شکرچیزاده رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی درباره اجرای باند بتنی فرودگاه مهرآباد، گفت: با تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از بتن به جای آسفالت دارد و گسترش رویههای بتنی در پروژههای جدید، باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد را طراحی بتنی کردیم و این کار به عنوان نمونهای آزمایش شده به جای روسازی آسفالتی است که پیشتر در کشور رایج بود.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام کنترل کیفی جدی روی انجام این پروژه که قرار است در کشور و در پروژههای عمرانی گسترش یابد، افزود: تحقیقات نشان میدهد کیفیت بتنی اجرا شده در باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد از لحاظ استانداردهای فنی بسیار کیفیت مناسبی دارد و نحوه اجرا نیز برای این مکان مناسب است و میتواند روشی قابل قبول برای اجرا در سایر پروژههای عمرانی به شمار آید و تضمینی باشد برای اینکه عمر مفید رویههای بتنی از رویههای آسفالتی به صرفهتر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این سبک و کیفیت در کشور تا به امروز اجرا نشده است و این نخستین باری است که از این شیوه (اجرای رویه بتنی به جای آسفالت) در پروژهها استفاده میشود که امیدواریم تا زمان بهرهبرداری که شهریور ماه سال جاری است استفاده از این شیوه جایگزین شیوههای قبل (استفاده بی رویه از آسفالت) شود.
شکرچی زاده گفت: رویههای بتنی و استفاده از آنها به دلیل عمر مفید و کارایی فراوان در بسیاری از کشورهای مطرح دنیا رایج است اما در کشور ما به دلیل آنکه رویههای آسفالت و قیر متداول بوده آزمایش و تحلیل انجام دادهایم و در جریان این بازدید نیز شاهد موفقیت نسبی انجام این روش هستیم.
وی با تاکید بر اینکه این روش موفقتر از روش استفاده از رویههای آسفالتی است افزود: این پروژه روش جایگزینی برای استفاده از رویههای قیر و آسفالت در کشور محسوب میشود که امیدواریم بتوانیم این شیوه را در سایر پروژههای عمرانی کشور از جمله بزرگراهها مورد استفاده قرار دهیم تا علاوه بر کاهش استفاده از منابع ملی به عمر مفید جادههای کشور نیز بیفزاییم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان اتمام این پروژه و بهره برداری از آن ۲۶ شهریورماه سال جاری است و پیشبینی میکنیم که رویههای بتنی ۲۰ تا ۳۰ سال بر عمر مفید راهها بیافزایند.
شکرچیزاده همچنین با اشاره به اینکه این روش، پیشتر در جادههایی که تردد کمتری داشتند مورد آزمایش و اجرا قرار گرفت افزود: این روش بر اساس آزمایشها و تحلیلها، عمر طولانیتری نسبت به قیر و آسفالت دارد و پیشبینی میکنیم تا این روش را برای آزادراه تهران- شمال نیز به اجرا درآوریم.
به گفته این استاد دانشگاه، آزمایشهای استفاده از رویههای بتنی و مشخصاً باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد از سال ۹۳ آغاز شد و با تأکیدی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از مازاد سیمان در کشور و استفاده از آن در پروژههای عمرانی کشور به دلیل عمر مفید بیشتر و استقامت داشت، به اجرا درآمد.
رئیس مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با تاکید بر انجام کنترل کیفی جدی روی انجام این پروژه که قرار است در کشور و در پروژههای عمرانی گسترش یابد، افزود: تحقیقات نشان میدهد کیفیت بتنی اجرا شده در باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد از لحاظ استانداردهای فنی بسیار کیفیت مناسبی دارد و نحوه اجرا نیز برای این مکان مناسب است و میتواند روشی قابل قبول برای اجرا در سایر پروژههای عمرانی به شمار آید و تضمینی باشد برای اینکه عمر مفید رویههای بتنی از رویههای آسفالتی به صرفهتر است.
معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: این سبک و کیفیت در کشور تا به امروز اجرا نشده است و این نخستین باری است که از این شیوه (اجرای رویه بتنی به جای آسفالت) در پروژهها استفاده میشود که امیدواریم تا زمان بهرهبرداری که شهریور ماه سال جاری است استفاده از این شیوه جایگزین شیوههای قبل (استفاده بی رویه از آسفالت) شود.
شکرچی زاده گفت: رویههای بتنی و استفاده از آنها به دلیل عمر مفید و کارایی فراوان در بسیاری از کشورهای مطرح دنیا رایج است اما در کشور ما به دلیل آنکه رویههای آسفالت و قیر متداول بوده آزمایش و تحلیل انجام دادهایم و در جریان این بازدید نیز شاهد موفقیت نسبی انجام این روش هستیم.
وی با تاکید بر اینکه این روش موفقتر از روش استفاده از رویههای آسفالتی است افزود: این پروژه روش جایگزینی برای استفاده از رویههای قیر و آسفالت در کشور محسوب میشود که امیدواریم بتوانیم این شیوه را در سایر پروژههای عمرانی کشور از جمله بزرگراهها مورد استفاده قرار دهیم تا علاوه بر کاهش استفاده از منابع ملی به عمر مفید جادههای کشور نیز بیفزاییم.
معاون وزیر راه و شهرسازی گفت: زمان اتمام این پروژه و بهره برداری از آن ۲۶ شهریورماه سال جاری است و پیشبینی میکنیم که رویههای بتنی ۲۰ تا ۳۰ سال بر عمر مفید راهها بیافزایند.
شکرچیزاده همچنین با اشاره به اینکه این روش، پیشتر در جادههایی که تردد کمتری داشتند مورد آزمایش و اجرا قرار گرفت افزود: این روش بر اساس آزمایشها و تحلیلها، عمر طولانیتری نسبت به قیر و آسفالت دارد و پیشبینی میکنیم تا این روش را برای آزادراه تهران- شمال نیز به اجرا درآوریم.
به گفته این استاد دانشگاه، آزمایشهای استفاده از رویههای بتنی و مشخصاً باند راست ۲۹ فرودگاه مهرآباد از سال ۹۳ آغاز شد و با تأکیدی که عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی بر استفاده از مازاد سیمان در کشور و استفاده از آن در پروژههای عمرانی کشور به دلیل عمر مفید بیشتر و استقامت داشت، به اجرا درآمد.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخشهای موردنیاز علامتگذاری شدهاند *