"وزیر آب و برق پاکستان": هنگام سحر و افطار برق قطع نمی‌شود

7:30 - 18 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۶۳۱
وزیر آب و برق پاکستان گفت: در ماه مبارک رمضان هنگام سحر و افطار برق قطع نخواهد شد.
به گزارش سرویس بین الملل خواجه‌آصف وزیر آب و برق پاکستان که وزیر دفاع نیز می‌باشد اعلام کرد: در ماه مبارک رمضان هنگام سحر و افطار برق در پاکستان قطع نخواهد شد.
 
وی در یک مصاحبه در اسلام‌آباد افزود: با وجود گرمای شدید هنگام سحر و افطار برق قطع نخواهد شد و سعی داریم مدت قطعی برق در ماه رمضان را به حداقل برسانیم.
 
به گزارش رادیو پاکستان،‌ آصف تأکید کرد: دولت چند نیروگاه تولید برق گران را تعطیل کرده بود اما در موارد اضطراری می‌توان از این نیروگاه‌ها برای تأمین برق کشور استفاده کرد.
 
هم اکنون به خاطر کمبود سوخت و گاز، نیروگاه‌های برق موجود در پاکستان 11 هزار مگاوات برق تولید می‌کنند و این در حالی است که میزان تقاضا به حدود 175 هزار مگاوات افزایش یافته است.
 
مدیران برق پاکستان بر این باورند که در صورت تأمین سوخت مورد نیاز نیروگاه‌ها از سوی دولت، شکاف بین عرضه و تقاضا کاهش پیدا کرده و می‌توان به راحتی 3 هزار مگاوات برق اضافی به سیستم توزیع برق افزود..
 
پاکستان یکی از کشورهایی است که به شدت با بحران سوخت و انرژی مواجه بوده و در تلاش است تا با واردات گاز از کشورهای همسایه از جمله ایران به این بحران خاتمه دهد.
 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *