رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جلب اعتماد مردم در گروی احقاق حق و حل مشکلات آن‌ها است

9:29 - 17 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۲۳۶۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
گل محمدی با بیان اینکه جلب اعتماد مردم در گروی احقاق حق و حل مشکلات آن‌ها است، گفت: قضاوت و احقاق حق، جایگاه بسیار بالایی دارد که این امر بایستی مورد توجه قضات جدید قرار گیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، جعفر گل محمدی رئیس کل دادگستری استان زنجان، در جمع کادر قضایی جدید الاستخدام این استان، ضمن گرامیداشت یاد و خاطره امام راحل و شهدای انقلاب اسلامی جلب اعتماد مردم به دستگاه قضایی را بسیار مهم برشمرد و گفت: اگر مردم به قضات اعتماد داشته باشند تصمیمی که قاضی می گیرد خواهند کرد  و این اعتماد را رفتار ما ایجاد می‌کند، بر همین اساس بایستی رفتار ما حرفه‌ای، منطقی و متعارف بین اصحاب دعوی باشد و در عین حال فرآیند رسیدگی بدون هیچ جانبداری و رعایت اصل بی طرفی و برابر قانون انجام گیرد.

گل محمدی  تصریح کرد: در امر خطیر قضاوت فرق بین قاضی خوب و بد این است که قاضی خوب، با حوصله به صحبت‌های اصحاب  پرونده گوش می دهد و  همین خوب گوش دادن به صحبت‌های طرفین پرونده منجر به قضاوت خوب خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه شخصیت قاضی و جایگاه قضاوت بسیار ارزشمند و مهم  است، تاکید کرد: نباید این جایگاه خطیر را با مناسب اشخاص دیگر مقایسه کرد؛ چرا که امر قضا، قضاوت و احقاق حق، جایگاه بسیار بالایی دارد که این امر بایستی  مورد توجه قضات جدید  قرار گیرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *