رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

برگزاری افتتاحیه محافل انس با قرآن در زندان مراغه

2:30 - 15 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۱۴۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در آستانه ماه نزول قرآن رمضان، مراسم افتتاحیه محافل انس با قرآن به همت دارالقرآن الکریم در زندان مراغه برگزار شد.
برگزاری افتتاحیه محافل انس با قرآن در زندان مراغهبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان‌های استان آذربایجان شرقی ، حجت الاسلام امیدی در سخنانی با اشاره به فیوضات ماه های رجب ، شعبان و رمضان این سه ماه را بهترین فرصت برای ارتباط با خداوند دانست و با اشاره به اعیاد ماه مبارک شعبان ، قرار گرفتن میلاد مهدی موعود (عج) در این ماه را ویژگی های ممتاز این ماه برشمرد و در خصوص بحث انتظار از دیدگاه قرآن پرداخت.
 
اکبریان معاون زندان مراغه نیز در سخنانی با اشاره به توسل به قرآن و ائمه هدی (علیهم السلام) ماه رمضان را که ماه نزول قرآن است در پیشرو است بهترین زمان برای مطالعه قرآن دانست و با اشاره به آیات متعدد قرآن کریم در خصوص تدبر در آیات آن ، بهره گیری از سیره ائمه هدی (علیهم السلام) که مبتنی بر قرآن است را یکی از راه های تدبر در قرآن برشمرد .
 
معاون زندان همچنین با اشاره به زندگانی حضرت یوسف (ع) که در قرآن بیان گردیده است ، زمان حضور آن پیامبر در زندان را بهترین زمان تدبر ایشان در امورات خود دانست و از تغییر زندان به گلستان زیبا توسط ایشان اشاره کرد و از مددجوین خواست این شیوه و روش پیامبر خدا را که در آیات سوره مبارکه یوسف (ع) مطرح گردیده است سرلوحه خود قرار دهند.
 
در ادامه برنامه نیز با حضور قاریان ادره زندان مراغه اقبالی ، صفری ، موسوی تبار و حجت الاسلام راد پور آیاتی از کلام خداوند متعال قرائت شد.
 
محافل انس با قرآن کریم همزمان با ایام ولادت با سعادت قائم آل محمد (عج) در زندان مراغه آغاز گردیده و در ایام ماه مبرک رمضان برنامه روزانه جزء خوانی قرآن و نیز محافل قرآنی دیگر برای کارکنان ، سربازان وظیفه و مددجویان زندان مراغه برگزار خواهد شد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *