انفعال شدید داعش در عراق و شام/ وقتی‌که رسانه های آل سعود دست به دامن حیله های قومیتی شدند

8:40 - 12 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۵۲۴
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
همانگونه که در سوریه پیشروی های گسترده جبهه مقاومت، فرض پاکسازی حلب را بسیار محتمل کرده، در عراق نیز فتح فلوجه در استان الانبار می تواند راه نیروهای مقاومت را برای بازپس گیری استان موصل که آخرین استان در دست داعش است، بسیار هموار کند.
انفعال شدید داعش در عراق و شام/ رسانه های آل سعود دست به دامن حیله های مذهبی و قومیتی شدند-گروه سیاسی: این روزها درگیری های جبهه مقاومت و گروه های تروریستی تکفیری، به روزهای سرنوشت ساز خود رسیده است؛ پس از بازپس گیری مناطق گسترده ای در عراق و سوریه از دست داعش و گروهک های تکفیری حمایت شونده توسط صهیونیستها و بعد از تصرف ناجوانمردانه خان طومان به دست چند گروهک تکفیری با سوءاستفاده از فرصت آتش بس، باز هم در دو سه هفته گذشته شاهد پیشروی های گسترده و وسیع نیروهای جبهه مقاومت بوده ایم.

سوریه و فرض محتمل پاکسازی حلب

پیشروی های نیروهای مقاومت در سوریه همچنان ادامه دارد؛ به نحوی که امروز تروریستها در حال عقب نشینی کامل از استان حلب و پناه بردن به آخرین استانی که در اختیارشان مانده یعنی استان "رقه" هستند.

دو روز پیش بود که امیر دریابان علی شمخانی دبیر شورای عالی امنیت ملی در خصوص وضعیت نیروهای مقاومت در برابر گروه‌های تروریستی گفت: "به‌حمدالله روند شکست‌های مفتضحانه گروه‌های تروریستی در سوریه ادامه دارد و وضعیت اطراف حلب نیز با پشتیبانی ارتش سوریه و نیروهای مقاومت روز به روز بهتر می‌شود و مشاهده می‌کنیم که تروریست‌ها در حال عقب‌نشینی از مواضع خود هستند." 

در صورتی که شرایط میدانی و جغرافیایی در سوریه به همین منوال پیش برود و حلب به صورت کامل از لوث وجود تروریست های تکفیری پاکسازی شود، آنگاه تروریستها که در دو سه سال گذشته استان به استان پیش می آمدند و رویای فتح دمشق را در سر می پروراندند، تنها یک استان رقه را در اختیار خواهند داشت و در وضعیتی کاملا تدافعی و منفعلانه قرار خواهند گرفت.

اکنون اوضاع در سوریه به نحوی پیش می رود که حتی ترفندهای سیاسی و فریبکارانه ترکیه و عربستان نیز نتوانسته از عقب نشینی، فرسودگی و مستهلک شدن تروریستها جلوگیری کند. 

"فلوجه" شاه کلید بازپس‌گیری موصل و شکست کامل داعش در عراق 

اما وضعیت میدانی عراق این روزها حکایت از یک پیروزی همه جانبه و قاطع برای نیروهای الحشد الشعبی و ارتش عراق در برابر داعش دارد؛ به دست آوردن منطقه استراتژیک صقلاویه این روزها سبب شده تا این روزها همه منتظر شنیدن خبر آزادسازی کامل شهر راهبردی و مهم "فلوجه" باشند. 

بدون تردید فلوجه مهمترین شهر استان"الانبار" است که استان موصل را به الانبار و بغداد و فرات میانه ارتباط می دهد و به لحاظ استراتژیک اهمیت بسیار زیادی دارد.

از آنجا که تروریستهای داعش در طول دو سال گذشته با اشغال فلوجه، کلیه عملیات های انتحاری خود در بغداد را از طریق فلوجه انجام می دادند و موجب ناامنی پایتخت عراق شده بودند، بازپس گیری این شهر از دست تروریست ها ضریب امنیت در پایتخت سیاسی عراق را نسبت به شرایط کنونی بسیار بالا خواهد برد.

نکته جالب توجه در این میان دست به دامن شدن رسانه های عربی وابسته آل سعود به حیله های مذهبی و قومیتی است به نحوی که آنها مدعی شده اند "حمله ارتش و نیروهای مردمی عراق به فلوجه، حمله شیعیان به اهل سنت است"؛ حال آنکه جمع زیادی از نیروهای الحشد الشعبی را اهل تسنن تشکیل می دهند و به گواه نیروهای مردمی عراق، همکاری بسیار زیاد اهل تسنن در صقلاویه و فلوجه، موجب پیروزی های اخیر جبهه مقاومت در عراق شده است.

در پایان ذکر این نکته بسیار حائز اهمیت است که همانگونه که در سوریه پیشروی های گسترده جبهه مقاومت، فرض پاکسازی حلب را بسیار محتمل کرده، در عراق نیز فتح فلوجه در استان الانبار می تواند راه نیروهای مقاومت را برای بازپس گیری استان موصل که آخرین استان در دست داعش است، بسیار هموار کند.



ناشناس
|
-
|
۱۰:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۳/۱۲
0
0
انشاالله... پیروزی نزدیک است لبیک یا حسین لبیک یا خامنه ای...
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *