کشف سردوک تاریخی و 17 قطعه عتیقه از قاچاقچیان میراث فرهنگی

2:40 - 12 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۴۳۹
فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان شمالی از دستگیری یک فرد متهم و کشف 18 قطعه اشیاء تاریخی خبر داد.
به گزارش گروه جامعه ،سرهنگ وحیدرضا باقرزاده فرمانده یگان حفاظت اداره کل میراث فرهنگی خراسان شمالی اظهار داشت: به همت نیروهای یگان حفاظت این اداره کل و با همکاری نیروی اتنظامی در گشت زنی مشترک ،حین برخورد به فرد مشکوک و بازرسی وی 18 قطعه اشیاء تاریخی کشف و ضبط شد.

وی افزود:با بررسی های به عمل آمده توسط کارشناسان این اداره کل مشخص شد اشیای عتیقه کشف شده پنج شی از جمله یک عدد سرپیکان،قطعه ای از یک ظرف سنگی، یک عدد سنگ سردوک، یک عدد سنگ توکن، دوعدد مهره سفال  اصل و مربوط به دوره های تاریخی بوده است.   

فرمانده یگان حفاظت گفت: سیزده سنگ فلز و شیشه نیز کشف شد که ارزش فرهنگی و تاریخی ندارد.

سرهنگ باقرزاده گفت: اقلام کشف شده برای سیر مراحل قانونی به مرجع قضایی ارسال شد و پس از بررسی و نتیجه نهایی اشیا به مجموعه فرهنگی تاریخی موزه خراسان شمالی واگذار می شود.
 
وی همچنین از شهروندان استان درخواست نمود به محض مشاهده موارد مشکوک در حوزه حفاری و تخریب آثار تاریخی مراتب را به اداره کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و یا ادارت شهرستانها منعکس نمایند تا در اسرع وقت با متخلفین برخورد قانونی انجام گیرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *