رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ابهامات پرونده کودک 5 ساله از سوی دادگاه در حال بررسی است

13:23 - 11 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۲۹۸
معاون شهردار تهران گفت: روز گذشته شهردار منطقه 15 به دادسرا احضار شد و همچنان ابهامات پرونده کودک 5 ساله در حال بررسی است.
به گزارش گروه جامعه ، ناصر امانی صبح امروز طی سخنانی در صحن علنی شورای اسلامی شهر تهران گفت: از غلامرضا انصاری، عضو شورای شهر تهران تشکر می کنیم که یک کیفرخواست سیاسی را به جای نطق پیش از دستور علیه مدیریت شهری ایراد کردند. البته این موضوع حق ایشان است اما آقای انصاری در سخنان خود 4 ، 5 اتهام را به شهردار تهران وارد کردند.

وی گفت: دولت نهم و دهم با شهرداری تهران همکاری نکرد، دولت یازدهم هم همکاری نمی کند اما شهرداری تهران جسارت دارد خدمت رسانی به مردم را بدون توجه به کمک دولت ها به طور مستمر ادامه دهد.

امانی خاطر نشان ساخت: هیچ پروژه ای در پایتخت در 10 سال گذشته به خاطر عدم حمایت دولت ها بر زمین نمانده است. شهرداری یارانه بلیت قطار و خرید اتوبوس را به جای دولت پرداخت می کند و مردم به خوبی از مترو و اتوبوس استفاده می کنند.

معاون شهردار تهران با بیان اینکه ما هیچگاه معطل دولت ها نماندیم، گفت: دولت قبلی جسارت داشت و می گفت نمی دهم؛ این دولت می خندد و می گوید ندارم که بدهم! اما با این وجود در شهرداری تهران هیچ دید سیاسی نسبت به این موضوع حاکم نیست.

امانی خاطر نشان ساخت: قالیباف کار سیاسی نمی کند، ایشان شهر تهران را با یک مدیریت جهادی با 11 میلیون نفر جمعیت اداره می کند.

طرفداران آزادی بیان تحمل طنز سیاسی ندارند

وی با اشاره به انتقاد انصاری از اظهارات شهردار تهران در همایش طنز دکتر سلام، گفت: برنامه «دکتر، سلام» یک برنامه طنز و شوخی بوده است. آقای قالیباف در این برنامه اول با خودش شوخی کرده است و گفته است اگر ما در تهران نباشیم، شهر بهتر اداره می شود. بعد ایشان با دولت نهم و دهم شوخی کرده و بعد هم با دولت یازدهم شوخی کرده است.

امانی خطاب به انصاری ابراز داشت: شما که ادعای توسعه سیاسی دارید، از یک برنامه طنز کاملا شوخی تعبیر سیاسی می کنید.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران گفت: گازانبر آقای قالیباف در عملیات کربلای 4 و 5 و والفجر هشت بود که یگان های زرهی عراق را قیچی می کرد. من به عنوان سرباز قالیباف افتخار می کنم در نوک گاز انبری بودیم که یگان های پیاده و زرهی صدام را دور می زدیم.

وی ابراز داشت: هیچ گاه از گازانبر برای برخورد با مردم استفاده نشده است. آن کسانی که پیشنهاد حمله گاز انبری کردند، معلوم است چه کسانی هستند و اسناد آن در شورای عالی امنیت ملی موجود است. این از نجابت آقای قالیباف است که در این زمینه توضیح نمی دهد.

به گزارش شهرنوشت معاون شهردار تهران گفت: ما هم بیشتر از همه درباره حادثه پارک کوهسار ناراحت هستیم، آقای قالیباف همان ساعت دستور پیگری داد و شهردار ناحیه و رئیس اداره فضای سبز را عزل کرد. پیمانکار مربوطه نیز به قوه قضائیه معرفی شد.

ابهامات پرونده کودک 5 ساله

امانی گفت: در طول 24 ساعت یک فاطمه می میرد اما 18 هزار فاطمه و مادر و برادر فاطمه در تصادفات جاده ای می میرند. ما 2500 فضای سبز و پارک در تهران داریم، در 10 سال گذشته در کدام فضای سبز ما خون از دماغ کسی خارج شده است؟ یک حادثه اتفاق افتاده است و آن هم مادر بچه، فرزند خود را گم کرده است. حتی ایشان اول به کلانتری مراجعه می کند و بعد به پارک برمی شود. جالب است که دیروز شهردار منطقه 15 و ناحیه به دادگاه رفته اند و در حال بازسازی صحنه هستند تا مشخص شود آیا ممکن است این پمپ آب، چنین کاری را با بدن بچه کند.

معاون برنامه ریزی، توسعه شهری و امور شورای شهرداری تهران همچنین به تذکر احمد حکیمی پور درباره هزینه شهر آفتاب اشاره کرد و گفت: تنها 20 روز است کار نمایشگاه شهر آفتاب تمام شده است. همزمان با افتتاح نمایشگاه، نمایشگاه کتاب در آن برگزار شده و هنوز پیمانکاران در حال کار هستند. در نهایت باید اسناد و صورت وضعیت ها بیاید تا هزینه ها مشخص شود.

وی همچنین تاکید کرد که در قانون برای پاسخ به تذکر اعضا، زمان تعیین نشده است. در کنار آن، این قانون مربوط به چندین سال پیش است اما در شرایط فعلی جمع آوری اسناد و صورت وضعیت ها نیاز به زمان دارد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *