رئیس سازمان ثبت اسناد از مجتمع قضایی شهید بهشتی بازدید کرد

18:08 - 10 خرداد 1395
کد خبر: ۱۸۰۰۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین روز سرکشی مسئولان عالی قضایی از سازمان های زیرمجموعه قوه قضائیه در استان تهران، از مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بازدید کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان ثبت اسناد و املاک، معاون رئیس قوه قضائیه و رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در اولین روز سرکشی مسئولان عالی قضایی از سازمان های زیرمجموعه قوه قضائیه در استان تهران، از مجتمع قضایی شهید بهشتی تهران بازدید کرد.

تویسرکانی در این بازدید که بیش از چهار ساعت به طول انجامید از نزدیک در جریان روند رسیدگی به امور مراجعین و همچنین مسائل و مشکلات کارکنان این مجموعه قضایی قرار گرفت و از 28 شعبه حقوقی مستقر در این مجتمع بازدید کرد.

وی در جمع روسای شعب و مدیران دفاتر حقوقی این مجتمع با اشاره به ضرورت توجه بیشتر به دستگاه های قضایی مستقر در تهران گفت: خوشبختانه با دستور ریاست معظم قوه قضائیه از امروز این اقدام آغاز گردیده و همه مسئولان قضایی مامور شده اند تا برای بررسی وضعیت این واحدها از مجتمع های قضایی و سازمان های زیرمجموعه قوه قضائیه در استان تهران بازدید نمایند.

معاون رئیس قوه قضائیه افزود: امر قضا و موضوع رسیدگی های قضایی در حکومت اسلامی یک امر اساسی و قاضی و قضاوت وجه حکومت اسلامی است و مسئولیتهای شرعی که بر این جایگاه مترتب است این وظیفه را بسیار سنگین و حساس کرده است.

وی اظهار داشت: وظیفه کارکنان دستگاه قضایی و به طور خاص در محاکم، در تمام کشور کار بسیار حساس و دشواری است ولی درتهران به دلایلی مشکل تر از سایر بخش های کشور است و لذا نیازمند رسیدگی و توجه ویژه می باشد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با تاکید بر اهمیت و حساسیت پاسخگویی دستگاه قضایی به خواست مردم و حاکمیت و لزوم تامین ابزار و امکانات کافی برای انجام این مهم گفت: قوه قضائیه و در راس آن آیت اله آملی لاریجانی علی الدوام پیگیر ارتقاء وضعیت دستگاه قضایی و حل مشکلات کارکنان و ارائه خدمت مناسب تر به مردم هستند و قطعا درخواست ها، انتقادات و پیشنهادات سازنده شما قضات و کارکنان دستگاه قضایی به ایشان منتقل و در تصمیم گیری ها مورد توجه قرار خواهد گرفت.

وی ادامه داد: البته هیچ مابه ازای مادی برای کار حساس قضات و امر قضاوت به خاطر مخاطرات و دشواری آن نمی توان تعیین کرد لکن شارع مقدس هم بر تامین مالی و معیشتی قاضی به جهت سلامت امر قضاوت و اجرای عدالت تاکید کرده است.

معاون رئیس قوه قضائیه اظهار داشت: به هر حال این دستگاه عظیم حاکمیتی با حجم عظیم تکالیف و ماموریتها مواجه است که منشاء بخش عظیمی از مشکلات و پرونده های ورودی به آن متوجه سایر دستگاهها و خارج از اراده قوه قضائیه بوده و در حقیقت موج آخر ناشی از اقدامات سایر بخشها به دستگاه قضایی می رسد که قطعا این مسائل باید در تخصیص بودجه و امکانات از سوی دولت و مجلس مورد توجه ویژه قرار بگیرد.

وی افزود: قطعا در فضایی اینچنین که این دستگاه مواجه با حجم فزاینده پرونده ها می باشد، علاوه بر لزوم تامین منابع انسانی و مالی لازم باید تغییر در فرآیندها، بهره گیری از مکانیزم های جدید و فنآوری ها نیز به جهت افزایش بهره وری مورد توجه قرار گرفته و از ظرفیت ها به خوبی استفاده گردد چرا که متاسفانه گاهی مشاهده می شود در جاهایی از امکانات فراهم شده استقبال و بهره گیری خوبی انجام نمی گیرد.

وی در پایان اظهار داشت: علیرغم همه مسائل، مشکلات و کم لطفی ها باید با انگیزه معنوی که لازمه حضور در امر قضاوت می باشد، روز به روز انگیزه های کارکنان دستگاه قضایی مضاعف گردد.
در این دیدار رئیس مجتمع قضایی شهید بهشتی و برخی از روسای شعب و مدیران دفاتر حقوقی این مجتمع ضمن ارائه گزارشی از فعالیت های بخش های مختلف این مجموعه، به بیان مسائل، مشکلات و پیشنهادات خود پرداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *