استقبال ایران از پرتغالی‌ها برای مشارکت در صنایع پالایشی و پتروشیمی

23:15 - 10 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۸۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، اقتصاد ایران
مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت از علاقه‌مندی شرکت‌های پرتغالی برای حضور در طرح‌های پتروشیمی و پالایشگاهی ایران خبر داد.
به گزارش گروه اقتصاد ،حسین اسماعیلی  درباره مهم‌ترین محور دیدار امیرحسین زمانی نیا، معاون امور بین‌الملل و بازرگانی وزیر نفت با جرج کوستا اولیویرا، معاون وزیر خارجه پرتغال افزود: در این دیدار فرصت سرمایه گذاری در پرتغال و ایران در بخش پتروشیمی و پالایشگاهی تشریح شد.
 
وی با بیان این که ظرفیت فراوانی برای سرمایه گذاری در ایران وجود دارد که شرکت‌های پرتغالی می‌توانند از آن استفاده کنند، تصریح کرد: با لغو تحریم‌ها و فضای به وجود آمده پس از آن، شرکت‌های خارجی می‌توانند در ایران سرمایه گذاری کنند.

اسماعیلی با بیان این که همچنین در این دیدار مزیت نسبی ایران برای تأمین خوراک مورد نیاز مجتمع‌های پتروشیمی تشریح شد، افزود: شرکت‌های پرتغال نیز آمادگی خود را برای ورود به بازار ایران عنوان کردند.  
 
مدیرکل اروپا، آمریکا و همسایگان دریای خزر وزارت نفت دراین‌باره که، آیا شرکت‌های پرتغالی علاقه‌مند به حضور در پروژه پالایشگاهی خاصی در ایران هستند، نیز توضیح داد: همکاری میان دو کشور در شرایط کنونی در فاز مطالعاتی قرار دارد و قرار است مذاکرات بیشتر در این زمینه با شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران انجام شد.
 
وی با اشاره به این که شرکت آی اس کیو پرتغال پیش‌تر و در فاصله سال‌های 2008 و 2010 در پالایشگاه‌های بندرعباس و شیراز حضور داشته، تصریح کرد: این شرکت در زمینه مدیریت پروژه و خدمات رسانی به پالایشگاه‌های نفت فعال است.

به گفته اسماعیلی، شرکت‌های پرتغالی در این دیدار اظهار امیدواری کردند با گسترش روابط بانکی، زمینه همکاری در زمینه انرژی میان دو کشور تسریع شود.
 
شرکت خصوصی آی اس کیو امسال برای نخستین بار در نمایشگاه بین‌المللی نفت، گاز، پالایش و پتروشیمی شرکت کرده بود و آنتونیو کوریا داکروز، نماینده این شرکت در گفتگو با شانا اظهار کرده بود: پایان تحریم‌ها فرصتی بزرگ برای مشارکت با صنعت نفت ایران ایجاد کرده و اکنون بهترین زمان برای حضور در بازار این کشور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *