رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بازگشایی واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان با اخذ مجوز قانونی

5:10 - 09 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۹۰۷۹
معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلانگفت: نظارت به واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضانتشدید می شود و بازگشایی این واحدها تنها با اخذ مجوز قانونی صورت امکان پذیر است.
بازگشایی واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان با اخذ مجوز قانونیبه گزارش گزارش گروه جامعه ،نشست ستاد اجرایی خدمات سفر منطقه 4 استان با موضوع بازگشایی واحدهای پذیرایی بین راهی در ماه مبارک رمضان و ساماندهی خانه مسافر شهرستان های ماسال ،فومن ، صومعه سرا در هتل معین فومن برگزار شد.

در این نشست که با حضور نمایندگان دادگستری ، نیروی انتظامی ، فرمانداری و برخی صاحبان تاسیسات گردشگری برگزار شد؛ حمیدرضا آذرپور با اشاره به در پیش بودن ماه مبارک رمضان و همزمانی آن با تعطیلات تابستانی و انجام سفر به قصد سیاحت و زیارت اظهار داشت: ساماندهی واحدهای پذیرایی بین راهی بعنوان یک ضرورت از سوی اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان دنبال می شود و در این راستا جلسات متعددی با دستگاه های نظارتی برگزار شد.
 
وی بر لزوم فراهم کردن امکانات برای ورود گردشگران به استان تاکید کرد و اذعان کرد: تامین اغذیه یکی از نیازهای گردشگران است که باید به خوبی و با رعایت شئونات اسلامی مرتفع شود.

این مسئول با بیان اینکه روزه خواری در ملاعام موجبات جریحه دار شدن احساسات مذهبی گیلانیان را فراهم می آورد، اعطای مجوز به واحدهای پذیرایی بین راهی را راهکاری برای رفع این مشکل خواند و افزود: اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با همکاری اماکن اقدام به صدور مجوز فعالیت در طی روزهای ماه مبارک رمضان برای واحدهای متقاضی پذیرایی بین راهی می کند.

معاون گردشگری اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان از تشدید نظارت به واحدهای پذیرایی در ماه مبارک رمضان خبر داد و تصریح کرد: تجهیز و پاکیزگی نمازخانه‌های واحدها، جلوگیری از تظاهر به روزه خواری، پخش اذان ، رعایت شئونات اسلامی، حفظ شعائر ماه مبارک توسط کارکنان در زمان انجام کار، پرهیز از ارائه غذا به افراد غیر مسافر ، جلوگیری از افزایش غیر قانونی و غیر متعارف قیمت‎ها، ایجاد بستر مناسب جهت تامین رفاه مسافران و گردشگران از آیتم های نظارتی این بازرسی ها خواهد بود.

آذرپور در ادامه به موضوع ساماندهی خانه مسافرها پرداخت و بیان داشت: تامین امنیت و رعایت حقوق گردشگران باید به درستی صورت گیرد زیرا گردشگران سفیران فرهنگی هر استان هستند و پیشامدهای حین سفر عنصری برنامه ساز برای سفرهای بعدی آنان خواهد بود.

وی با بیان اینکه اداره کل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان با عوامل غیرمجاز اسکان مسافرین برخورد قاطع و قانونی می نماید؛ تابلو به دستان را معضلی در امر اسکان امن و قانونی گردشگران خواند و بر لزوم فرهنگ سازی در جامعه برای اجتناب گردشگران از خدمات این سودجویان تاکید کرد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *