رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیجدهمین جشن سالروز اولین آزمایش اتمی "پاکستان" برگزار شد

17:02 - 08 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۸۸۴۳
هجدهمین جشن سالروز اولین آزمایش اتمی پاکستان موسوم به یوم تکبیر امروز ۲۸ مه در تمام پاکستان برگزار شد.
هیجدهمین جشن سالروز اولین آزمایش اتمی  به گزارش سرویس بین الملل به نقل از روزنامه پاکستان، امروز ۲۸ مه جشن هجدهمین سالروز انجام اولین آزمایش برنامه اتمی پاکستان موسوم به یوم تکبیر یا روز تشکر در پاکستان برگزار شد.
 
 کشور پاکستان ۱۸ سال پیش در ۲۸ مه سال ۱۹۹۸ میلادی پنج آزمایش موشکی را با موفقیت تمام انجام داد و به عنوان هفتمین قدرت اتمی در جهان و اولین کشور اسلامی دارای سلاح هسته ای نام خود را در تاریخ به ثبت رسانید.
 
نواز شریف در آن زمان نخست وزیر پاکستان بود و بدستور وی این آزمایشات اتمی در دامنه رشته کوههای چاغی در کوه قنبر ایالت بلوچستان پاکستان انجام شد.
 
ذوالفقار علی بوتو نخست وزیر فقید پاکستان عبدالقدیر خان دانشمند هسته ای پاکستان را که در کشور هلند زندگی می کرد به کشور فرا خواند و زیر نظر وی کار ساخت بمب اتم شروع شده بود.
 
نواز شریف با وجود اعمال فشار از سوی کشورهای غربی بویژه آمریکا دستور به انجام آزمایشات موشکی داد و در سال ۱۹۹۸ پنج موشک هسته ای با موفقیت آزمایش شد.
 
نواز شریف نخست وزیر پاکستان که این روزها برای درمان عارضه قلبی خود به لندن سفر کرده است؛ هجدهمین سالروز آزمایش موشکی پاکستان و یوم تکبیر را به مردم پاکستان تبریک گفت.
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *