استان کرمان باکمبود شدید قاضی روبرو است

9:40 - 03 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۸۳۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
آیت الله سید یحیی جعفری با کمبود شدید قاضی روبرو است، گفت: مشکل کمبود قاضی در استان کرمان طی یک مدت کوتاه قابل حل نیست و باید در بازه زمانی مناسبی اجرایی شود.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان کرمان، آیت الله سید یحیی جعفری نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان در دیدار با معاون فرهنگی قوه قضائیه با بیان اینکه استان کرمان باکمبود شدید قاضی روبرو است، گفت: مشکل کمبود قاضی در استان کرمان طی یک مدت کوتاه قابل حل نیست و باید در بازه زمانی مناسبی اجرایی شود.

وی با بیان اینکه  کار در حوزه قضایی باید مدبرانه دنبال شود افزود:باید تدبیری اندیشیده شود و بر اساس آن کار در حوزه قضائی را دنبال کرد.

وی اضافه کرد: مسئولان قضایی استان کرمان با ایمان، با تقوا، اهل فکر و دانش هستند و تا کنون نیز حوزه های قضایی استان کرمان را به خوبی مدیریت کرده اند.

وی اظهار کرد: کار قضاوت و ساماندهی مسائل قضایی هم اهمیت و ارزش زیادی دارد و هم کار دشواری است.

نماینده ولی فقیه در استان کرمان با اشاره به اینکه تعلیم و تربیت می تواند زمینه ای برای کار قضاوت باشد، گفت: همه مسئولان امروز کشور روزی در نزد معلم و معلمانی آموزش دیده اند.

وی تاکید کرد: آغازآموزش از مراحل ابتدایی بسیار مهم است زیرا اگر بخواهیم برنامه های خود را از دانشگاه آغاز کنیم، خیلی دیر است.

وی ادامه داد: اگر حوزه تعلیم و تربیت درست شود، همه دستگاه های کشور از جمله دادگستری و استانداری نیز درست می شوند.

وی گفت: اگر مردم احساس کنند که تبعیضی در کار است، تحلیل های نادرست ارائه می شود و  دستگاه قضائی نیز از این موضوع مستثنی نیست.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان گفت: مسئولان تراز اول باید نظارت دقیقی بر زیر مجموعه خود داشته باشند تا از بروز تخلفات احتمالی جلوگیری شود.

وی در ادامه به کمبود قاضی در استان کرمان اشاره و بیان کرد: مشکل کمبود قاضی در استان کرمان طی یک مدت کوتاه قابل حل نیست و باید در بازه زمانی مناسبی اجرایی شود.

وی تاکید کرد: اگر خدای نکرده مردم نسبت به دستگاه قضایی بدبین شوند به  سایر حوزه ها نیز خدشه وارد می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *