رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

پخت و توزیع غذای نذری در دوراهک +تصاویر

0:50 - 03 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۷۴۶
به مناسبت فرا رسیدن نیمه شعبان و میلاد منجی عام بشریت حضرت مهدی موعود(عج)، روز یکشنبه غذای نذری برای 10هزار نفر از عاشقان و دلسوختگان امام عصر در شهر دوراهک استان بوشهر پخت و توزیع شد.
به گزارش گروه فضای مجازی ، پخت غذای نذری در روز نیمه شعبان یکی از سنت‌های دیرینه و حسنه‌ای است که تاکنون در شهر دوراهک ادامه داشته است.

 

رئیس شورای اسلامی شهر دوراهک در این ارتباط گفت: در این روز غذای بیش از 10 هزار دلداده قائم آل محمد (عج)، با کمک و نذورات همه مردم پخت می‌شود.

حسن دوراهکی با بیان اینکه بیش از 500 نفر نیرو در امر پخت غذای نذری مشارکت دارند، افزود: کار بسته‌بندی غذا از ساعت 10 صبح روز نیمه شعبان آغاز و غذاها توسط خودروهایی که از قبل مشخص شده‌اند به مساجد و حسینیه‌های هر محله فرستاده ‌شد و براساس قبض‌هایی که از چند روز قبل توسط گروهایی از ستاد شعبانیه به تعداد همه افراد خانواده‌های شهر دوراهک و حومه، توزیع‌شده، مردم غذاهای نذری خود را دریافت می‌کنند.

وی اظهارداشت: همچنین برای انجام یک مراسم عروسی در شهر دوراهک به تعداد 500 نفر غذا پخت و به آنان تحویل شد.

دوراهکی گفت: نیمه شعبان تنها یک عید اسلامی نیست، بلکه آغاز حرکتی بزرگ در دین اسلام است که بواسطه آن اهداف الهی عملیاتی می شود و باید با استفاده از این فرصت زمینه شناخت ولی‌عصر(عج) و انتظار فرج فراهم و در این دهه موضوع مهدویت تبیین شود.

دوراهک از توابع شهرستان دیر در فاصله 180 کیلومتری جنوب بوشهر قراردارد.

منبع: خلیج فارس

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *