رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

جمع‌آوری معتادان متجاهر در دستور کار

11:33 - 01 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۶۲۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
احمدزاده با بیان اینکه بافت متراکم در برخی از شهرک‌های شهرستان آبیک زمینه ارتکاب جرایم را فراهم می‌کند، گفت: معتادان متجاهر این شهرستان جمع‌آوری می‌شوند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان قزوین، «سعید احمدزاده»  اظهار کرد: بافت متراکم در برخی از شهرک‌های شهرستان آبیک مانند شهرک بعثت (مسکن مهر) سبب شده است که زمینه ارتکاب برخی جرایم در این شهرک فراهم شود.
 
وی افزود: پیمانکاران مسکن مهر به تعهدات خود مبنی بر احداث اماکن ورزشی، فرهنگی، آموزشی و بهداشتی عمل نکرده‌اند که این امر سبب شده‌ مردم با مشکلات مختلفی مواجه شوند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک ادامه داد: در مسکن مهر فضای لازم در اختیار شهرداری قرار داده نشده است و می‌طلبد مسؤولان به مرور زمان نسبت به احداث فضاهای مذهبی، فرهنگی، درمانی و ورزشی در مسکن مهر اقدام کنند.
 
احمدزاده خاطرنشان کرد: وجود ساختمان‌ها با بافت متراکم و محصور بودن شهرک بعثت، سبب شلوغی، پرترافیک و پرتردد شدن این شهرک شده است و مکانی برای پارک خودروها وجود ندارد.
 
وی ادامه داد: ارزان بودن قیمت اجاره واحدهای مسکونی مسکن مهر سبب شده است شهروندان آبیکی در شهرک بعثت ساکن شوند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزایش تعداد مدرسه در شهرک بعثت را ضروری دانست و افزود: مسکن مهر دارای یک باب مدرسه است و دانش‌آموزان در دو شیفت مشغول به تحصیل هستند.
 
احمدزاده ادامه داد: برای ساخت شهرک‌های جدید در شهر آبیک اصول شهرسازی باید رعایت شود تا در آینده مشکلات زیادی گریبانگیر مردم نشود.
 
وی اضافه کرد: با توجه به نشست مسئولان ستاد امر به معروف و نهی از منکر شهرستان آبیک با مردم می‌طلبد مسئولان در راستای عمل و تحقق به قول‌های خود مبنی بر رفع مشکلات این شهرک گام‌های ارزنده‌ای بردارند تا گلایه‌های مردم برای همیشه رفع شود.
 
 خاطرنشان کرد: مقرر شده است گشت‌هایی از سوی سپاه و بسیج این شهرستان در مسکن مهر صورت گیرد تا آمران به معروف و ناهیان از منکر با تذکرات لسانی در چارچوب قانون به وظیفه خود عمل کنند.
 
احمدزاده اظهار کرد: مسئولان دستگاه‌های اجرایی شهرستان آبیک باید ملزم به رعایت قانون شوند به عنوان نمونه در نظارت بر ساخت و سازها گرفته تا وظایف قانونی باید به نحو احسن عمل کنند.
 
وی ادامه داد: اصول شهرسازی در ساخت و سازهای شهر آبیک رعایت نشده است، برخی از واحدهای مسکونی فاقد پارکینگ بوده و خودروها در کوچه‌ها و معابر پارک می‌شوند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: نبود پارکینگ سبب شده است زمینه برای بزهکاری برخی افراد فراهم شود و سارقان دست به سرقت خودروها یا لوازم داخل خودروها بزنند.
 
احمدزاده خاطرنشان کرد: مردم باید با پرهیز از سهل‌انگاری به پارک خودروهای خود در مکان‌های امن اقدام کنند نه اینکه خودروهایشان را در معابر و کوچه‌ها رها کرده و در هر جایی پارک کنند.
 
وی تصریح کرد: بنابر تصمیم شورای تأمین شهرستان آبیک، معتادان متجاهر این شهرستان جمع‌آوری و به دستور قضایی در یکی از کمپ‌های ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک افزود: بیش از 10 معتاد متجاهر در شهر آبیک وجود دارد و زمانی که شورای شهر مصوبه شورای تأمین را تصویب کند و تأمین اعتبار شود با هماهنگی مراجع انتظامی نسبت به جمع‌آوری معتادان متجاهر اقدام می‌شود.
 
احمدزاده ادامه داد: مقرر شده است ماهانه 50 میلیون ریال برای نگهداری معتادان متجاهر از سوی شورای شهر تصویب و به کمپ مربوطه تخصیص یابد.
 
وی اضافه کرد: با توجه به اینکه کمپ ماده 16 در شهرستان آبیک وجود ندارد بدون پرداخت هزینه به کمپ ماده 15، عوامل این کمپ حاضر به نگهداری معتادان متجاهر نیستند.
 
دادستان عمومی و انقلاب شهرستان آبیک یادآور شد: وجود معتادان متجاهر در شهر آبیک سبب شده است که این افراد برای تامین هزینه مواد مخدر به سرقت‌های خرد دست بزنند.
 
احمدزاده گفت: وجود معتادان متجاهر تبعات اجتماعی سنگینی دارد و نگهداری آنان در کمپ ماده 15 ضروری است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *