کاهش ۲۸ درصدی ورودی زندانیان مرتبط با مواد مخدر

2:30 - 01 خرداد 1395
کد خبر: ۱۷۵۹۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فتحی از کاهش 28 درصدی ورودی زندانیان جرایم مرتبط با مواد مخدر در استان اردبیل خبر داد .
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندان ها اردبیل، مراد فتحی همزمان با هفته روابط عمومی با تشریح کارکرد رسانه ها در تولید امنیت روانی در جامعه گفت : ورودی زندانیان مرتبط با مواد مخدر در این استان با تلاش نهادهای ذی ربط ۲۸ درصد کاهش یافته که بدون اغراق باید در این زمینه اطلاع رسانی صورت گیرد.

مدیر کل زندانهای اردبیل در ادامه افزود: حاکم شدن آرامش روانی و کاهش شکایت ها تنها با دستور العمل، همایش و جلسه امکان پذیر نیست چرا که این امر وابسته به فرهنگ و آگاهی جامعه است که در این زمینه رسانه ها و روابط عمومی ها باید بیش از پیش وارد عمل شوند .

وی افزود: کاهش جمعیت کیفری زندان ها جزو اولویت هاست و حذف مجازات حبس از برخی جرایم در دستور کار مسوولان قرار دارد و کارشناسان خبره قوه قضائیه و سازمان زندانها در حال بررسی این موضوع هستند .

او اضافه کرد: برای مخلان امنیت و جرایم سنگین مجازات های سنگین پا برجاست اما در مورد جرایم غیرعمد بجای شرایط کنونی باید ترویج فرهنگ صلح و سازش در اولویت رسانه ها و روابط عمومی ها باشد .

وی ادامه داد: ورود حتی یک سرپرست خانوار به زندان در کنار مشکلات و تنگناهای بسیاری که در جامعه وجود دارد، باعث بروز مسایل عدیده ای می شود که برای جلوگیری از این امر و گذر از مشکلات باید مسایل به صورت شفاف برای مردم بیان گردد و همچنین به جامعه امید و نشاط تزریق شود و این رسالت برعهده خبرگزاری ها و روابط عمومی ها و رسانه های متعهد است .
 
مدیر کل زندانهای استان با اشاره به هجمه های تبلیغاتی استکبار جهانی و دروغ پراکنی های رسانه های تبلیغاتی وابسته به صهیونیسم گفت : با توجه به فشارهای مختلف و هجمه های رسانه ای استکبار جهانی ، بازتاب شفاف رویدادها و ارایه هنرمندانه واقعیت های موجود و سیاست های حاکمیتی در درون و برون مرزها رسالتی زینبی است که بر عهده رسانه ها و روابط عمومی هاست.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *