اعدام ایستگاه آخر قاتل خشمگین

21:30 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۹۶۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حکم قصاص یک قاتل که چهار سال قبل در حوزه قضایی بخش شال مرتکب قتل شده بود با حضور معاون دادستان قزوین در ندامتگاه مرکزی قزوین به اجرا در آمد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان قزوین، حکم قصاص یک قاتل که چهار سال قبل در حوزه قضایی بخش شال مرتکب قتل شده بود با حضور معاون دادستان قزوین در ندامتگاه مرکزی قزوین به اجرا در آمد.
حجت الاسلام و المسلمین صادقی نیارکی دادستان عمومی و  انقلاب قزوین در حاشیه اجرای حکم اعدام این قاتل اظهار کرد: پس از سیر تشریفات قانونی و تأیید دیوان عالی کشور با رعایت موازین شرعی و قانونی قاتل در محوطه زندان مرکزی قزوین به دار مجازات آویخته شد.

عضو شورای مسولان قضایی استان بیان داشت: طبق اعلام مرجع انتظامی پس از اطلاع از وقوع یک فقره قتل در حوزه قضایی شال با مراجعه به محل وقوع قتل، مشاهده می شود فردی به هویت فرهاد معروف به مجید (متاهل و 34ساله) به ضرب گلوله به قتل رسیده، در بررسی ها مشخص می شود آخرین تماس نامبرده قبل از قتل با شخصی به نام سپهدار بوده است.

وی افزود: در بازجویی ها سپهدار اعلام می کند مقتول راننده کامیون ما بود که چندی پیش متوجه ارسال پیامک و ارتباط بین مجید و خواهرم شدم برای همین تصمیم گرفتم مجید را بکشم.

داستان قزوین ادامه داد: با اسلحه شکاری پدرم که برای محافظت از باغ خریده بود صبح زود مجید را به بهانه تخلیه بار کامیون به سر قرار کشاندم. وقتی به نزدیکم رسید به صورتش شلیک کردم و با موتور فرار کردم.

صادقی نیارکی گفت: پرونده پس از صدور قرار مجرمیت و کیفرخواست به شعبه دوم دادگاه کیفری استان ارسال و دفاعیات متهم و و کیل او در داگاه مردود شناخته و دادگاه رای به قصاص نفس قاتل صادر می نماید که رای صادره توسط دیوان عالی کشور ابرام میگردد.

این مقام قضایی یادآور شد: اجرای حکم قصاص نفس قاتل مورد موافقت ریاست محترم قوه قضاییه قرار می گیرد. النهایه اولیای دم مقتول با حضور در شعبه دوم اجرای اجرای احکام کیفری دادسرای عمومی و انقلاب قزوین خواهان قصاص قاتل می شوند.

گفتنی است حکم قصاص نفس قاتل سحرگاه امروز با حضور معاون دادستان عمومی و انقلاب قزوین، دادیار اجرای احکام کیفری، ریس ندامتگاه مرکزی  و سایر عوامل اجرای حکم  به مرحله اجرا درآمد.

حجت الاسلام صادقی اجرای حکم قصاص را به عنوان حکمی اسلامی موجب حیات جامعه دانست و یادآورشد: اگر جامعه از لوث وجود قاتلان و کسانی که زندگی دیگران را تهدید می کنند پاک نشود باید شاهد هرج و مرج و رواج خشونت و قتل و غارت و انقراض نسلها باشیم لذا این حکم اسلامی موجب حیات دوباره جامعه و ایجاد امنیت و آرامش خانواده می شود.

دادستان عمومی و انقلاب قزوین بیان کرد: اجرای حکم قصاص در جامعه درس عبرت برای اراذل و اوباش و متخلفانی است که می خواهند آرامش جامعه را بر هم بزنند اما با رسیدگی قاطع به این نوع پرونده ها باید بدانند که دستگاه قضا در برخورد با متخلفان جدی و قاطع است و با مخلان امنیت مردم بشدت برخورد می کند.

دادستان قزوین با اشاره به آسیب شناسی برخی پرونده های خاص در استان گفت: بررسی کارشناسی بسیاری از پرونده های مربوط به قتل وغارت، طلاق و خشونت های دست جمعی نشان می دهد ریشه بسیاری از تخلفات، دوری از دین و احکام اسلامی و عدم تسلط بر نفس است.

وی نقطه اشتراک وقوع قتلها را در سست بودن باورهای دینی و دوری از تقوای الهی دانست و تاکید کرد: اگر ریشه دینی و ایمانی در مردم تقویت شود دیگر شاهد بسیاری از جرمها و ناهنجاریها و تشکیل پرونده های متعدد در زمینه طلاق و مهریه و خشونت خانوادگی نخواهیم بود و جامعه به سمت آرامش و آسایش و پاکی سوق پیدا خواهد کرد.

صادقی نیارکی گفت: با قاطعیت و بدور از هیجان و شتاب اجرای احکام ناامن کنندگان جامعه را پیگیری خواهیم کرد تا فضای جامعه و شهرمان از وجود این عناصر پاک و ایمن شود.

حجت الاسلام صادقی نیارکی در پاسخ به سؤالی درخصوص اجراي احکام در ملاعام افزود: اجرای احکام در ملاعام به تشخيص قاضی و دادگاه است و بايد با نظر قاضی باشد که حکم در ملاعام يا زندان اجرا شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *