تسریع در انجام امور و تکریم ارباب رجوع

19:20 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۹۶۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام و المسلمین مظفری در بازدید از اداره ثبت اسناد تسریع در انجام امور و تکریم ارباب رجوع را مورد تاکید قرار داد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی و ارتباطات دادگستری خراسان رضوی حجت الاسلام و المسلمین مظفری در بازدید از اداره کل ثبت اسناد و املاک استان بر تسریع در انجام امور مراجعان و تکریم ارباب رجوع تأکید کرد.

رئیس کل دادگستری استان خراسان رضوی در جمع مسئولان قضایی و اجرایی با اشاره به جایگاه و اهمیت این اداره خاطر نشان کرد: اداره ثبت اسناد و املاک به عنوان بخش مهمی از خانواده بزرگ دستگاه قضایی، نقش عمده ای در تسهیل زندگی مردم و در واقع اجرای عدالت در جامعه دارد.

وی با اشاره به اقدامات گسترده این اداره در سال 94 افزود: براساس گزارشهای ارائه شده شاهد تحولات بسیار خوبی در زمینه تسریع در ارائه خدمات به مراجعان و تکریم ارباب رجوع که از اصول اصلی حفظ و ارتقاء حقوق شهروندی است، در این اداره بودیم و مجموعه شورای قضایی نیز از این اقدامات مثبت و مفید حمایت می کند.

حجت الاسلام والمسلمین مظفری افزود: وظیفه تمامی مسئولان انجام دقیق تکالیف قانونی است و در این زمینه استفاده از حداکثر ظرفیت های موجود قانونی برای تسریع در انجام امور به صورت دقیق بسیار اهمیت دارد و بخشنامه صادر شده در زمینه مهریه نیز در همین زمره قرار دارد و با همین هدف صادر و به مرحله اجرا درآمد.

رئیس کل دادگستری خراسان رضوی با اشاره به سیاستهای مجموعه قضایی گفت: یکی از مهمترین این سیاستها پیشگیری از وقوع هرگونه جرم و تخلف است و اداره کل ثبت اسناد و املاک با اجرای دقیق قانون و بخشنامه های صادره، می تواند نقش مهمی در این زمینه ایفا کند و بحمدا... شاهد توجه مدیر کل و مسئولان این اداره نسبت به مقوله پیشگیری و بروز تخلفات هستیم که جای تقدیر دارد.
 وی با اشاره با صدور بخشنامه دادگستری استان با موضوع اسناد رسمی خاطر نشان کرد: هدف ما اعتبار بخشی مجدد به اسناد رسمی به ویژه در برابر اسناد عادی است و در این زمینه باید اطلاع رسانی و فرهنگ سازی مناسب با هدف نهادینه شدن استفاده از اسناد رسمی در تمامی معاملات انجام شود.
 وی افزود: در هر جامعه ای که بر موضوع ثبت اسناد توجه شده شاهد ارتقاء مدنیت جامعه هستیم و ثبت یکی از مظاهر جدی نظم و نسق اجتماعی است که در اداره ثبت و حفظ اموال عمومی و خصوصی متجلی می شود.

وی کوتاه شدن مسیر صدور اسناد رسمی را یکی از نکاتی دانست که می تواند مردم را به استفاده از اسناد رسمی ترغیب کند و افزود: الکترونیکی شدن کارها در این زمینه و پیشگیری از بروز حواشی و وقوع تخلفات بسیار مؤثر واقع شده و امیدواریم این روند مثبت استمرار پیدا کند.

وی ثبت استان خراسان رضوی را یک مجموعه منسجم و پیشرو دانست و اظهار امیدواری کرد در زمینه فرهنگ سازی استفاده عمومی از سند رسمی تلاش بیشتری صورت بگیرد و در این زمینه رسانه ها می توانند نقش مؤثری ایفا کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *