برقراری اقتصاد مقاومتی بر پایه اقتصاد شهری/ 40درصد از اقتصاد جهان در انحصار 50 شهر است

18:20 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۸۴۹
مدیرعامل بانک شهر با تاکید براینکه اقتصاد مقاومتی باید براساس اقتصاد شهری برقرار و استوار شود، گفت: اقتصاد شهری مهم است و باید به آن توجه ویژه شود.

به گزارش گروه جامعه ، حسین محمد پورزرندی گفت: هم اکنون نیمی از جمعیت جهان در شهرها زندگی می‌کنند و پیش‌بینی می‌شود جمعیت شهرها تا سال 2050 به مرز 6 میلیارد نفر برسد.

وی با اشاره به اینکه در سال 1950 جمعیت شهری 300 میلیون نفر بود،تصریح کرد: اما در حال حاضر این جمعیت به 2.6 میلیارد نفر رسیده است.

پورزرندی تاکید کرد: طبق بررسی های صورت گرفته جمعیت جهان در سال 2014 به 7.2 میلیارد نفر خواهد رسید.

وی با بیان اینکه بیش از 50 میلیون نفر از جمعیت ایران نیز در شهرهای این کشور ساکن هستند، عنوان کرد: براساس پیش‌بینی‌ها 80 درصد جمعیت ایران تا 10 سال آینده در شهرها زندگی خواهند کرد.

مدیرعامل بانک شهر با تاکید براینکه بزرگترین کلانشهرها در اقتصاد جهانی شهرهای نیویورک و توکیو هستند که از درآمدی پایدار و مدیریت پایدار شهری برخوردارند،ادامه داد:50 شهر در حال اداره کل اقتصاد جهان هستند. 40 درصد از اقتصاد جهان در انحصار این 50 شهر است.

پورزرندی با اشاره به اینکه حفظ انرژی، مقاوم‌سازی ساخت و سازها و کاهش اتلاف وقت در شهرها حائز اهمیت است، گفت: مهم ترین چالش امروز کشورهای در حال توسعه جمعیت بالای آنهاست.

وی در همین رابطه افزود: 13 درصد از شهروندان شهرهای در حال توسعه درآمدشان کمتر از یک دلار در روز است که فقر شهری نیز از همین موضوع سرچشمه می‌گیرد.

پورزرندی با اشاره به جمعیت ایران در سال 1335 که 18 میلیون نفر بوده است، تصریح کرد: جمعیت کشورمان در سال 90 به حدود 53 میلیون نفر رسید. همچنین در سال 1335، 6 میلیون نفر از 18 میلیون نفر در شهرها زندگی می‌کردند اما در سال 90 ، 31 میلیون نفر در شهرها ساکن شدند.

مدیرعامل بانک شهر در پایان با تاکید براینکه متاسفانه ما نتوانسته ایم استفاده مطلوبی را از ظرفیت گردشگری کشورمان بکنیم، گفت: ایران جزء 5 کشور اول دنیا به لحاظ گردشگری است اما درآمد حاصل از این حوزه کمتر از یک درصد است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *