راهیان نور سال گذشته میزبان زائرینی از 37 کشور خارجی بود

1:20 - 31 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۶۲۵
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین گفت: اردوهای راهیان نور در سال گذشته میزبان زائرینی از 37 کشور خارجی بود.
راهیان نور سال گذشته میزبان زائرینی از 37 کشور خارجی بود(اتونشر)به گزارش گروه سیاسی ، در آستانه عملیات غرورآفرین بیت ­المقدس و به منظور پاسداشت اولین فرمانده شهید تیپ 21 امام رضا(ع) سردار شهید محمدمهدی خادم ­الشریعه، اختتامه دهمین مسابقه بزرگ راهیان نور با حضور جمعی از متسابقین در تالار شهر مشهد برگزار شد.

در این مراسم سردار سرتیپ دوم پاسدار یعقوب سلیمانی مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین و دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج با گرامیداشت یاد و خاطره عملیات پیروزمندانه بیت ­المقدس اظهار داشت: دفاع مقدس امتداد عاشورا بود و امروز راهیان نور امتداد دفاع مقدس است. دفاع مقدس یکی از قله ­های رفیع تاریخ انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه افزود: از دیگر خصوصیات دفاع مقدس می­ توان به سیمای زمینی آیات آسمانی، تفسیر آیه ­های آسمانی روی زمین، جلوه­ گاه نصرت الهی، تجلی­ گاه حقانیت نظام، قطعه درخشان حیات ملی و معتبرترین قطعه تاریخ اشاره کرد. بنابراین این دفاع و دستاوردهای آن را با تمام وجود به نسل­ های بعد انتقال می ­دهیم.  

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین سپس با تطبیق حماسه عاشورا و دفاع مقدس خاطر نشان کرد: ویژگی ­های عاشورا در دفاع مقدس بروز و ظهور پیدا کرد. دفاع مقدس عاشورایی بروز داده شده و برداشت و جلوه­ای از حماسه حسینی بود. ماهیت حادثه، تکیه­ گاه­ ها، میل به فدا شدن، دفاع از حریم امامت و ولایت، ایستادگی در برابر استکبار، ایثار و فداکاری جوهره و ماهیت عاشورا بود که در دفاع مقدس بروز پیدا کرده بود.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج ادامه داد: تاسوعا و عاشورای حسینی هر سال پرشورتر از سال گذشته برگزار می­ شود که نشان از آن دارد که این حادثه کهنگی ندارد و در بستر تاریخ همیشه پویا و زنده است، و چون این دفاع در امتداد این نهضت جاویدان است خصوصیات آن را هم به همراه دارد.

سلیمانی، راهیان نور را بستر مناسبی برای بیان و انتقال حماسه ایثارگری­ ها و مفاهیم دفاع مقدس عنوان کرد و یادآور شد: برای نسلی که حماسه دلاورمردی­ های مردم این سرزمین را در دفاع مقدس درک نکرده راهیان نور بستر مناسبی برای انتقال فرهنگ آن دوران است. این اردوی معنوی هدیه شهدا به جوانان است.

مسئول سازمان اردویی راهیان نور و گردشگری سازمان بسیج مستضعفین تأکید کرد: امروز راهیان نور یکی از بزرگترین عرصه­ های فرهنگی و تأثیرگذار است که در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت نقش ­آفرینی می ­کند.

دبیر قرارگاه راهیان نور سپاه و بسیج در ادامه با اشاره به تأثیرگذاری اردوهای راهیان نور در خودسازی نوجوانان و جوانان تصریح کرد:درراهیان نور سال گذشته از 37 کشور زائر خارجی داشتیم. راهیان نور بازگشت به خویشتن خویش است. این حرکت پر برکت فرهنگی نقطه مقابل تهاجم فرهنگی دشمن است. راهیان نور زیارت با معرفت است و یک جریان فرهنگی برای همه جوانان و نسل­ های بعد از انقلاب است و عاملی برای تذکر و یادآوری به شمار می ­رود.

سلیمانی اهمیت یاد خدا، دشمن شناسی، تقویت روحیه جهادی و رشد معنویت، کارگاهی برای تربیت جوانان بر اساس فرهنگ عاشورا را از دیگر ویژگی­ های اردوهای راهیان نور دانست.

لزوم احیاء تفکر جهادی دفاع مقدس

وی در بخش دیگری از سخنانش با بازخوانی بخشی از تاریخ معاصر کشورمان گفت: ایران در دوران رژیم طاغوت حیات خلوت آمریکا بود و این دولت مستکبر حتی در عزل و نسب بعضی از مقامات این کشور دخالت مستقیم می­ کرد. این وضعیت ایران قبل از پیروزی انقلاب بود، اما با انقلابی که حضرت امام (ره) پایه­ گذاری کرد همه معادلات استکبار بر هم ریخت. تفکر و اندیشه­ ای را که امام راحل بنیان نهاد استقلال و عزت و افتخار را برای این کشور به همراه داشت. اگر می­ بینید از ابتدای پیروزی انقلاب دشمن به اشکال مختلف به دنبال ساقط کردن نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران ست  به این جهت است که می­ خواهد به تفکر امام خمینی(ره) خدشه وارد کند. تفکری که باعث شد ما در جنگ نه تنها در مقابل عراق بلکه در برابر دنیای استکبار بایستیم.

وی در پایان افزود: اگر می ­خواهیم امروز نیز در زمینه ­های مختلف پیروز میدان باشیم باید اندیشه­ های آن دوران طلایی را بازگو و یادآوری کرده و تفکر شهدا را بازخوانی کنیم که این موجب می­ شود مدیریت جهادی زمان دفاع مقدس بر جامعه امروز حاکم شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *