جوانی بهترین ایام برای پیروی از سیره معصومین و اولیاء الله است

22:20 - 29 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۵۴۷۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
فتحی در مراسمی به مناسبت روز جوان و در جمع سربازان وظیفه زندان اردبیل ایام جوانی را بهترین فرصت برای بندگی خدا و پیروی از سیره معصومین و تذهیب نفس برشمرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی سازمان زندان‌های کل کشور، فتحی مدیر کل زندانهای استان در جشن میلاد حضرت علی اکبر (ع) و روز جوان که شامگاه سه شنبه در زندان اردبیل برگزار شد با اشاره به سیره حضرت علی اکبر (ع) در پیروی از ولایت گفت : « جوان با پیروی از سیره ائمه در برابرگناه و معصیت مصون میگردد . بندگی می کند و متخلص به خلق نیکو و اعمال حسنه می شود .»

فتحی جوانی را فرصتی خواند که در گذر زمان از دست می رود و باید جوان قدر این فرصت را مغتنم بشمارد .

 وی با اشاره به فرایند پیروزی انقلاب و هشت سال دفاع مقدس افزود : « به تاریخ انقلاب و جنگ تحمیلی اگر نگاه کنیم جوان ها هستند که عمده بار انقلاب و دفاع مقدس را بردوش کشیده اند . اکثر شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس جوان ها هستند . حتی فرماندهان جنگ نیز از میان جوان ها بودند . باکری ها ، همت ، باقری و دیگر سرداران شهید مگر چند سال داشتند ؟ همه در بهترین سنین جوانی بودند . اما آخرت و سعادت خویش را با این دو روز دنیا عوض نکردند.»

مدیر کل زندانهای استان ائمه معصومین و شهداء و صلحا را بهترین اسوه و الگوی جوانان خواندند و افزودند : « اصلا خوشایند نیست جوان مسلمان از الگوهای منحط غربی پیروی کند . پیروی از اینها یعنی غرب زدگی ، یعنی بی عاری و فرو ریختن ستون های غیرت . ما فرهنگ و تمدن اسلامی و ایرانی بسیار غنی و بزرگی داریم که برگ برگ آن می تواند برای جوان ایرانی مسلمان جهت بخش باشد . »

فتحی در این جشن فرخنده با اشاره به ایام سربازی گفت : « سربازی یعنی خدمت به وطن و مردم و چه چیز زیبا تر این است که جوان خدمت سربازی خود را با سربلندی و سر افرازی تمام کند و وارد بازار کار شود . » وی با اشاره به برخی خطرات و وسوسه های موجود در مسیر سربازان زندانها ، تقوای الهی و رعایت قانون و پایبندی به اصول اعتقادی اسلام را مانع از بروز مشکلات برای سربازان دانست و برای آنها آرزوی توفیق و سرافرازی کرد.

در این محفل علاوه بر مولود خوانی و قرائت شعر از سه تن از سربازان نمونه نیز تجلیل شد و در انتها برنامه پرسش و پاسخ بین سربازان و مدیر کل زندنها برگزار شد، گفتنی است در این مراسم عبدی معاون اداری و مالی و سرهنگ مختاری فرمانده یگان حفاظت اداره کل مدیر کل زندان‌های استان را همراهی می‌کردند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *