نشانه هایی از واکنش مردم جهان به جنایات آل سعود

16:23 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۹۴۵
آگاهی یافتن مردم جهان از واقعیات و حقایقی که پیرامون و نزدیک آنها می افتد می تواند به روند اصلاح امور در دنیا کمک حال خوبی باشد. بسیاری از معضلاتی که در اقصی نقاط جهان واقع می شود به خاطر ناآگاهی و بی خبری مردم از حقیقت و واقعیت است.
به گزارش گروه بین الملل ، بحران های موجود در غرب آسیا، تبعات آن به اروپا و برخی دیگر از کشورهای دنیا، اندکی تلنگر به مردم زده تا بخواهند با واقعیت ها روبرو شوند.

بسیاری از مردم دنیا مانند مردم کشورهای غربی غرق در امور زندگی خود هستند و شرایط زندگی آنها این اجازه را نمی دهد که بتوانند یا بخواهند به آسانی اخبار درست دنیا را دریافت کنند تا در قبال آن هم موضع گیری داشته باشند.

درصد بالایی از افکار عمومی کشورهای غربی و آمریکا در دست رسانه های این کشورهاست به همین خاطر است که دیدگاه مردم نسبت به تحولات دنیا یا بی تفاوتی است، یا بی اطلاعی و یا این که فریب خورده اخبار دروغ رسانه ها است.

اما روال همینگونه باقی نمانده و نمی ماند بلکه رسانه های مستقل برخی کشورها از جمله ایران باعث می شود تا گوشه ای از خلاء ایجاد شده در ذهن مخاطب خارجی به خاطر دریافت اطلاعات و اخبار دروغ، تحریک شود و در پی حقیقت و واقعیت جستجو کند.

سیاست های اتخاذ شده از سوی ایران در بسیاری از مسائل منطقه و جهان باعث شده است تا بسیاری از مردم دنیا نه تنها نسبت به ایران بدبینی خود را از دست بدهند بلکه باعث گردیده که آگاهی آنها از وقایعی چون کشتار مردم فلسطین به دست رژیم صهیونیستی یا کشتار مردم یمن به دست رژیم آل سعود بیشتر شود.

اگر تا پیش از این تصور می شد که اقدام رژیم اسرائیل در اشغال سرزمین مردم فلسطین حق قوم بنی اسرائیل بوده است اکنون بسیاری از مردم جهان دیدگاهشان تغییر کرده و به این نتیجه رسیده اند که این رژیم غیر قانونی، جعلی و جنایتکاراست.

اکنون هم که بحران منطقه غرب آسیا با جنگ های خونینی که در سوریه، عراق و یمن ادامه دارد، رفتارهای منطقی، معقول و کارساز جمهوری اسلامی ایران باعث شده است تا بسیاری از حقایق کتمان مانده این بحران خانمانسوز آشکار شود و ماه پشت ابر مانده از پس آن بیرون بیاید.

این که در بحران به وجود آمده در منطقه یکی از نقش های اساسی را رژیم سعودی بازی می کند، هیچ شکی نیست اما این که چه عاملی باعث شد یک موجی علیه این رژیم در افکار عمومی منطقه و دنیا به ویژه در کشورهای غربی و اروپا شکل بگیرد، افشاگری های جمهوری اسلامی ایران علیه اقدامات جنایتکارانه و مخرب سران این رژیم در منطقه بود.

حمایت سران سعودی از تروریست های تکفیری، اکنون برای همگان ثابت شده است، سران این رژیم نمی توانند خود را از این اعمالی که در منطقه مرتکب شده و می شوند تبرئه کنند.

مردم کشورهای قاره سبز انفجارهایی که در برخی شهرهای کشورهای اروپایی اتفاق می افتد، مسبب اصلی آن را سران سعودی می دانند و گروه های تروریستی تکفیری را هم عاملان آن.

جنگ خونینی که اکنون در سوریه، عراق و یمن جریان دارد، با دخالت های آل سعود واقع شده، گرچه هنوز هم وجدان بشریت آنگونه که باید بیدار نگشته تا واکنش درخور توجهی نسبت به این وحشی گری ها از خود نشان دهد.

مردم چنین کشورهایی نخست باید سران کشورهای خود را بازخواست کنند که چرا در جریان بحران های دنیا از جمله غرب آسیا از کشورهای حامی تروریسم حمایت می کنند و همزمان به محکوم کردن اقدامات رژیم هایی چون سعودی و اسرائیل به عنوان جنایتکاران جنگی بپردازند.

اما همین که مردم دنیا گام به گام پی به ماهیت سیستم های حکومتی خود و حقایق اتفاقاتی که در دنیا و منطقه غرب آسیا افتاده است، برده اند یک پیروزی تأثیر گذار در عرصه جهانی است.

نشانه های آن هم در میان مردم اقصی نقاط جهان دیده شده و می شود. راهپیمایی علیه جنایات رژیم اسرائیل و تجمع مقابل سفارت این رژیم در دیگر کشورهای دنیا، اعتراض به جنایات رژیم سعودی در یمن، عراق و بحرین و برگزاری تجمع اعتراض آمیز به رفتار آنها بخشی از نشانه های آگاه تر شدن مردم دنیا است.

در تازه ترین اتفاقی که علیه رژیم آل سعود افتاده پرچم گروه تروریستی داعش و عبارت «بانک داعش» برای مدتی با استفاده از نور لیزر بر روی ساختمان سفارت عربستان سعودی در برلین به نمایش در آمد.

متولی این کار فعالان گروهی به نام «پیکسل هلپر» بوده اند که این گروه توسط اولیور بینکوفسکی سرپرستی می شود. هدف از این اقدام اعتراض به حمایت مالی عربستان از داعش اعلام شده است.

چنین اقدامی از سوی گروهی از مردم در آلمان همان نشانه ای است که بروز کرده و اکنون به طور آشکارتر علیه سران رژیم سعودی در حال شکل گیری و گسترش است. گسترش چنین فضایی می تواند فشارهای بیشتری را بر روی چنین رژیم هایی افزایش دهد.

همین که مردم دنیا به این نتیجه برسند آل سعود حامی گروه های تروریستی تکفیری از جمله داعش است، پیشرفت بزرگی است چنان واکنش هایی نشان می دهد که به این اعتقاد رسیده ند.

حتی اندیمشندان و اسلام شناسان غربی هم به این نتیجه رسیده اند که اسلامی که آل سعود در پی آن است اسلام واقعی و حقیقی نیست بلکه وهابیتی است که سعودی ها با ترویج آن و پرورش گروه های افراطی تکفیری باعث به وجود آمدن اوضاع کنونی غرب آسیا شده است.

در این میان نخبگان آزاد اندیش غربی در تنویر افکار عمومی کشورهای خود نقش مهمی دارند، آنها می توانند به روشنگری در این زمینه بپردازند و مردم را نسبت به وقایع و تحولات دنیا به ویژه غرب آسیا آگاه تر سازند. اگر تاکنون در زمینه مخالفت با رفتارهای رژیم هایی همچون اسرائیل و آل سعود واکنش مهمی نشده است یکی از دلایل آن کم کاری اندیشمندان مستقلی است که در دنیا حضور دارند اما به این موضوعات مهم بنابر دلایلی ورود پیدا نمی کنند.

در هر صورت این اتفاق در حال وقوع است و می رود تا در آینده ای نه چندان دور گسترش یابد. گسترش موج مردمی خطری جدی برای جبهه استکبار و حامیان آن خواهد بود که آنها را هم با این موج خواهد برد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *