دومین قسمت «بهتر است بپریم» به روی آنتن شبکه افق می رود

14:20 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۸۳۰
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
دومین قسمت مجموعه مستند «بهتر است بپریم» با موضوع سیاست های اجتماعی و فرهنگی صهیونیست ها برای اشغال هر چه بیشتر فلسطین، سه شنبه 28 اردیبهشت از شبکه افق پخش می شود.
به گزارش خبرنگار گروه فرهنگی ،  یکی از سیاست های اصلی و بنیادین رژیم صهیونیستی، پیگیری دستورالعمل یهودی سازی فلسطین است.

هدف از اجرای این سیاست نژادپرستانه، ترک اجباری سرزمین مادری توسط فلسطینی هاست، زیرا صهیونیست ها علاوه بر اقدامات نظامی، سعی دارند با اتکا به برنامه ریزی های کنترل شده اجتماعی نیز، سیطره خود را بر این نقطه از خاورمیانه گسترش دهند.

مانع تراشی های مختلف امنیتی و اجتماعی تنها یکی از اقدامات صهیونیست ها در این زمینه است، آنها سعی دارند با ارائه حداقلی خدمات به فلسطینی ها، آنها را از شهرها و خانه هایشان آواره کنند.
مجموعه مستند «بهتر است بپریم» درباره همین سیاست غیر انسانی رژیم صهیونیستی است؛ این فیلم از درون یکی از قدیمی ترین و زیباترین شهرهای فلسطین، «عکا» تصویری کمتر دیده شده از مردمان این منطقه اشغال شده را به نمایش می گذارد.

در دومین قسمت ساکنان «عکا» از سیاست های اجتماعی و شهری صهیونیست ها سخن می گویند، سیاستی با اتکا به تهاجم فرهنگی و اجتماعی، ساختمان سازی در مناطق فلسطینی نشین و رسوخ تدریجی در بافت فرهنگی و تاریخی این منطقه قدیمی.

در این مستند با هنرمندان و ساکنان فلسطینی عکا گفت وگو می شود.

جینا ام انجلون، مونا بی استیوارت و پاتریک استیوارت کارگردانان و آلخاندرو تروینو تهیه کننده این مجموعه هستند که دومین قسمت آن برای پخش از شبکه افق در روز سه شنبه 28 اردیبهشت ساعت 21 در نظر گرفته شده است.

همچنین می توانید تکرار این مستند را در ساعت های 12و 16.30 روز بعد از همین شبکه ببینید.






ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *