رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ساخت و ساز در فضای سبز شهری واقع در منطقه 15/ صدور برگه عدم خلاف برای ملک بدون پروانه

12:08 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۷۷۴
رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران گفت: ملکی در منطقه 15 که پیش از این به عنوان فضای سبز شهری معرفی شده توسط عده ای به مغازه تبدیل و درختان اطراف آن نیز در حال خشک شدن هستند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، محمد حقانی در دویست و شصتمین جلسه شورای شهر تهران گفت: یکی از فضاهایی که پیش از این به عنوان فضای سبز شهری مطرح بوده اکنون در حال ساخته شدن است.

وی افزود: در این محل مغازه هایی ساخته شده و درختان آن نیز درحال خشک شدن هستند.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به مختصات زمین مذکور اظهار کرد: این زمین در شهر ری خیابان شهید رجایی روبروی سه راه ترانسفر و درخیابان صاحب الزمان قرار دارد و مساحت آن نیز 52هزارو 330 متر مربع است.

حقانی در خصوص زمان ساخت و ساز های صورت گرفته در زمینی که دارای پهنه G111 بوده است اذعان کرد: این زمین که در منطقه 15 واقع شده در سال 93 ساخت و ساز هایی در آن صورت گرفته و این در شرایطی است که بر اساس طرح تفضیلی این منطقه پارک و فضای شهری محسوب می شده است.

رئیس کمیته محیط زیست شورای شهر تهران با اشاره به صادر نشدن پروانه برای ساخت و سازهای صورت گرفته در زمین خیابان شهید رجایی خاطر نشان کرد: افراد برای ساخت وسازهای خود پروانه دریافت نکرده اند اما دراین شرایط برای آنها حکم عدم خلاف صادر شده و صاحبان حاضر در این منطقه برگه عدم خلاف در دست دارند.

حقانی با انتقاد از عملکرد شهرداری تهران در رابطه با جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز در شهر گفت: مشخص نیست زمینی که بر اساس رای کمیسیون ماده 7 فضای سبز شهری اعلام شده چطور اکنون به عنوان فضای ساختمانی مورد استفاده قرار می گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *