دیدار اعضای شورای مرکزی پخش كنندگان سینمای ایران با رئیس سازمان سینمایی

13:00 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۷۶۳
اعضای شورای مرکزی پخش كنندگان سینمای ایران در نشستی با رییس سازمان سینمایی، مسایل و مشكلات حوزه اكران را بررسی كردند .
دیدار اعضای  شورای مرکزی پخش كنندگان سینمای ایران  با  رئیس سازمان سینماییبه گزارش گروه فرهنگی به نقل از روابط عمومی سازمان سینمایی، "حجت الله ایوبی" با تبریك به دست اندر كاران پخش سینمای ایران و تلاش مجدانه آنها در اكران عمومی مناسب كه باعث فروش و رونق سینما در سال جاری شده است با بیان اینکه حضار دراین جلسه صاحب تجربه و سابقه در سینما و مهمتر از آن امین ومعتدل هستند ،از همبستگی و وحدت به وجود آمده در این حوزه تقدیر و تشكر كرد و خواستارهمیاری برای حل مشکلات اکران و نمایش با همکاری و همیاری همه صنوف و دست اندرکاران این حوزه شد.

وی با بیان اینکه در حلقه های دیگر مربوط به سینما مثل ساخت و تولید، برنامه ریزی برای حل مشکلات در حال انجام است ،بر ادامه كمك به چرخه فروش با شفاف سازی و رعایت اصول حرفه ای  تاکید کرد.

حجت الله ایوبی با اشاره به عزم جدی سازمان سینمایی در  بحث آموزش و به روز شدن  در سینما گفت: مدرسه ملی سینمای ایران آمادگی دارد تا جوانان علاقه مند در حوزه پخش و اكران را كه به زبان خارجی تسلط دارند با تایید و معرفی دفاتر پخش و اكران مورد تعلیم و آموزش لازم قرار دهد.

حفظ و گسترش مخاطبان سینما،برنامه ریزی مناسب و تنوع در دوره های اكران برای  جذب بخش بیشتری از مردم برای فیلم دیدن در سالن های سینما و تامین سلایق مختلف مردم با انتخاب مناسب فیلم های متقاضی اكران و برنامه ریزی با هدف تأمین منافع كلی سینما ،از جمله نكاتی بود كه در این نشست مورد تاكید رییس سازمان سینمایی قرار گرفت.

در ادامه " علی سرتیپی" از اقدامات و صبوری رییس سازمان سینمایی برای ایجاد وحدت وهمدلی ،قدردانی و از اینكه كانون پخش مورد توجه جدی سازمان سینمایی قرار گرفته است ابراز خرسندی و تقدیر كرد.

وی همچنین مراتب قدردانی كانون پخش را از عضویت نماینده ای از سوی كانون در شورای صنفی نمایش اعلام،و این امر را سرفصل دوران جدیدی در رونق اكران سینما ها تلقی كرد.

بنابراین گزارش، درنشست صبح سه شنبه 27 اردیبهشت ،كه با حضور " حبیب ایل بیگی " ،معاون معاون نظارت وارزشیابی سازمان سینمایی ، " علی سرتیپی " رییس كانون پخش كنندگان سینمای ایران ، " بیژن امكانیان " نایب رییس ، " اصغر بانكی " خزانه دار ،" ناصر شعبانی " بازرس و مرتضی شایسته و حبیب اسماعیلی به عنوان عضو و در دفتر رییس سازمان سینمایی برگزار شد  حاضران جلسه به بیان مشکلات و معضلاتی که در حوزه سینمای ایران در جریان است پرداختند و ضمن تاکید بر کنار گذاشتن اختلافات و حفظ همبستگی و وحدت ، پرداختن به منافع عمومی سینما را اولویت کاری خود دانستند.

بحث حمایت از پخش كنندگان ،پخش و اكران فیلم های ایرانی در خارج از كشور، آموزش نیروهاو آشنایی با متد های جدید پخش در دنیا ،همفكری بخش های مختلف سازمان سینمایی از جمله حوزه های حمایتی با پخش كنندگان برای ساخت فیلم هایی كه بتواند كمك بیشتری به چرخه اكران سینما بكند از جمله خواسته های اعضای شورای مركزی كانون پخش كنندگان از مسئولین سازمان سینمایی بود.

همچنین دكتر ایوبی در پاسخ به سوال اعضای شورا مبنی بر تمایل سازمان سینمایی بر اكران فیلم های خارجی گفت: این امر با توجه به كمبود فضا و سالن برای اكران فیلم های ایرانی در اولویت نمی باشد، با این وجود مسئله اكران فیلم های خارجی و اتخاذ تصمیم مناسب در دست بررسی است.

 در پایان این نشست ،اعضای شورای مركزی كانون پخش كنندگان سینمای ایران از سیاست های سازمان سینمایی در ایجاد فضای همدلی و صمیمیت در صنوف مختلف سینمایی تقدیر و تشكر كردند.  
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *