25 شرکت از لیست واگذاری‌ها خارج شدند

4:00 - 28 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۴۴۶۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس کل سازمان خصوصی سازی در خصوص خروج نام ۲۵ شرکت از لیست واگذاری‌ها گفت: بر اساس اصل ۴۴ قانون اساسی واگذاری‌های دولت شامل دارایی‌های خارج از کشور نمی‌شود.
به گزارش گروه اقتصاد، پوری حسینی در خصوص خروج نام 25 شرکت از لیست واگذاری‌های سازمان خصوصی سازی گفت: این تعداد شرکت از شرکت‌های زیرمجموعه شرکت سرمایه گذاری خارجی هستند که مصوبه خروج آنها از لیست واگذاری‌ها مربوط به نیمه اول  سال گذشته است.
 
رئیس کل سازمان خصوصی سازی افزود: به دلیل این که این 25 شرکت در خارج از کشور به ثبت رسیده‌اند، بر اساس اصل 44 قانون اساسی واگذاری‌های دولت شامل دارایی‌های خارج از کشور نمی‌شود.
 
وی با اشاره به این که اولین شرکت خارج از کشوری که در دولت یازدهم در مورد واگذاری آن کارشناسی انجام شد، شرکت کاغذ و اسکناس پاکستان بود اضافه کرد: بر این اساس اولین پرسش طرح شده در هیئت واگذاری این بود که مزایده این شرکت که در خارج از کشور به ثبت رسیده است در کجا باید برگزار شود و آیا این کار مورد موافقت سایر سهامداران خارجی قرار خواهد گرفت یا خیر.
 
پوری حسینی افزود: بر این اساس و به خاطر ابهامات دیگر بنا بر تصمیم هیئت واگذاری شرکت‌هایی از این دست، تا تعیین تکلیف از لیست واگذاری‌ها خارج شدند.
 
وی گفت: هر شرکتی که از لیست واگذاری‌ها خارج شود باید با امضای وزیر اقتصاد به هیئت و دولت پیشنهاد شود، بنابراین ارسال نامه از سوی آقای طیب نیا در خصوص خروج نام 25 شرکت از لیست واگذاری‌ها امری طبیعی است.
 
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *