رفتار پلیس در ارتقای فرهنگ رانندگی تأثیرگذار است

23:30 - 25 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۳۶۰۴
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
تمیزی با بیان اینکه رفتار پلیس در ارتقای فرهنگ رانندگی تأثیرگذار است، گفت: برخورد محترمانه بازدارندگی بیشتری در افراد خاطی دارد و کارکرد آن از جریمه بیشتر است.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از سازمان قضایی نیروهای مسلح، «مرتضی تمیزی» رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان در کلاس یک روزه ای که در محل ستاد فرماندهی پلیس راه زاهدان برگزار شد، با بیان اینکه رفتار پلیس در ارتقای فرهنگ رانندگی تأثیرگذار است، گفت: اگر با مردم از موضع قدرت برخورد شود ممکن است قانون گریز و بدبین شوند، قانون را نمی شود با خشونت، فرهنگ سازی کرد، پلیس باید قانون را با مهربانی و نهایت اخلاق اسلامی در کمال اقتدار نهادینه کنند.

تمیزی با بیان اینکه مأمورین راهور باید وظایف خود را طبق مقررات و ضوابط انجام دهند، تصریح کرد: پلیس مأمور اجرای قانون است و باید از برخوردهای فراقانونی پرهیز کند.

وی تصریح کرد: شما که در موضع قدرت هستید باید سعه صدر بیشتری داشته باشید؛ گاها پیش می آید در حین انجام وظیفه و اعمال قانون افراد خاطی، مورد بی حرمتی و اهانت قرار می گیرید ولی باید تحمل و صبر کنید چرا که قانون از شما حمایت می کند.

وی افزود: طبق قانون مجازات اسلامی هیچ کس حق ندارد به مجری قانون اهانت کند و مجازات سختی برای این قبیل افراد تعیین شده است.

این مقام قضایی ادامه داد: متقابلاً پلیس هم حق برخورد سلیقه‌ای و شخصی ندارد و طبق قانون باید برخورد کند.

وی تأکید کرد: برخورد محترمانه بازدارندگی بیشتری در افراد خاطی دارد و کارکرد آن از جریمه بیشتر است.

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح استان سیستان و بلوچستان با بیان اینکه پلیس مسئول ارتقای فرهنگ ترافیکی در شهرها و جاده ها است، تاکید کرد: نیروی پلیس با آموزش مستقیم و عملی در صحنه تخلف می تواند  به ارتقای فرهنگ ترافیکی کمک کند؛ زمانی که پلیس می خواهد راننده خاطی را اعمال قانون کند بهترین فرصت است که با رفتار تاثیرگذار و تذکر سازنده به شخص آموزش دهد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *