جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان

5:30 - 23 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۵۴۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان استهبان، اولین جلسه کمیته کاهش جمعیت کیفری زندان با حضور مهدوی رئیس دادگستری، اسماعیلی دادستان عمومی و انقلاب اسلامی، تقی زاده دادیار اجرای احکام کیفری، رحمانی سرپرست زندان و بیگ اینالو مددکار اجتماعی زندان در دادگستری شهرستان استهبان برگزار شد.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی اداره کل زندان های استان فارس، مهدوی رئیس دادگستری استهبان گفت: در زمینه کاهش جمعیت کیفری نباید افراط و تفریط شود و جائی به جز زندان جهت مجازات نمی‌باشد و می‌بایست از این حربه به نحواحسن استفاده کرد.

وی تأکید کرد: قبح و ترس از زندان در جامعه نباید از بین برود و ازطرفی آسیب‌های وارده به خانواده زندانیان نیز می‌بایست مدنظر قرار گیرد.


رحمانی سرپرست زندان در ابتدای جلسه مسائل و مشکلات زندان و زندانیان را بیان کرد و در اجرای اهداف سازمانی، کاهش جمعیت کیفری را از اولویت‌های مهم سازمانی برشمرد.

وی تأکید کرد: به منظور اجرایی کردن سیاست‌های سازمانی، قضات برای زندانیان دارای حبس کمتر از شش مجازات‌های جایگزین حبس و تاسیسات حقوقی ازجمله تعلیق مجازات، تعویق مجازات، آزادی مشروط و تخفیف مجازات درنظر بگیرند تا شاهدکاهش جمعیت کیفری زندان باشیم.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *