نوید پرداخت تسهیلات به واحدهای صنعتی

23:00 - 22 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۴۸۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران ، از برنامه جدید برای ارائه تسهیلات و وام بانکی به واحدهای صنعتی خبر داد و گفت : واحدهای تعطیل شده و فعال با ظرفیت کمتر از 70درصد تسهیلات دریافت می کنند.
 به گزارش گروه اقتصاد ، غلامرضا سلیمانی معاون سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران در خصوص سیاست های جدید وزارت صنعت در تحقق اقتصاد مقاومتی اظهار داشت : در سیاست جدید وزارت صنعت ، معدن و تجارت برای اجرای برنامه های اقتصاد مقاومتی در سال جاری کارگروه هایی در استان ها برای تسهیل کسب و کار و توسعه فعالیتهای صنعتی تشکیل شده است.
 
وی از شناسایی ده هزار واحد صنعتی کوچک ومتوسط برای ارائه تسهیلات بانکی خبرداد و گفت : این واحدها اگر چک برگشتی یا بدهی غیرجاری هم داشته باشند ، تحت شرایطی زیر پوشش حمایتی قرار می گیرند.
 
سلیمانی گفت‌: این واحدها در صورتی حمایت خواهند شد که بازار فروش محصولات داشته باشند و با تامین نقدینگی بتوانند کسب و کار خود را رونق بخشند و همزمان باید برای بازپرداخت بدهی بانکی خود هم با شبکه بانکی به تفاهم برسند.
 
وی افزود : اگر در بررسی کار گروه تسهیل کسب و کار و رفع موانع تولید مشخص شود که این واحدها به دلیل مسائلی خارج از اراده مدیریت و شرایط محیطی دچار مشکل شده اند و بازار خوبی هم برای فروش محصولات خود دارند به بانک ها معرفی می شوند .
 
سلیمانی گفت : بانک مرکزی هم در بخشنامه ای به بانک ها تاکید کرده است در این زمینه همکاری کنند که این روند به نفع تولید و همچنین توانمندی واحدها برای بازپرداخت بدهی های خود خواهد بود .
 
وی در ادامه افزود : بانک ها منابع خود را از سپرده های مردمی جمع آوری می کنند و نمی توان آنها را مجبور کرد بدون استاندارد و اعتبار سنجی وام پرداخت کنند و برنامه جدید ما برای رونق فعالیت صنایع کوچک و متوسط به این شرط است که بازار هدف خوبی داشته باشند و با رفع مشکل نقدینگی بتوانند به تولید برگردند و بتوانند پول بانک ها را بازپرداخت کنند.
 
سلیمانی گفت : در سال جدید به دلیل نامگذاری اقتصاد مقاومتی و تاکید مسئولان بر ضرورت خروج از رکود اقتصادی باید طرح جهادی در اقتصاد ملی صورت گیرد وامیدواریم بانکها نیز همکاری کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *