قبرهای آوارگان ناشناس در اروپا + عکس

12:14 - 22 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۳۲۷
بيش از یک هزارو 250 نفر از آوارگان شامل زن و مرد و كودك از سال 2014 در بيش از هفتاد نقطه تركيه، يونان و ايتاليا دفن شده اند.
به گزارش گروه فضای مجازی ، بر اساس تحقيقي كه که یکی از رسانه های غربی انجام داده است، اين عده از آوارگان و پناهجويان دفن شده جز افرادی بودند كه قصد رساندن خود به اروپا را داشتند، ولي در بين راه جان باختند.

قبرهای آوارگان ناشناس در اروپا + عکس

گفته مي شود كه هزاران آواره و پناهجوی ديگر در دو سال اخير در جريان مهاجرت، در دريا غرق شده و جان خود را از دست داده اند و موج، اجساد آن ها را به سواحل تركيه، يونان و ايتاليا برده است.

از آغاز بحران سوریه در اسفندماه 89 تاکنون بیش از 11/5 میلیون نفر از جمعیت 23/5 میلیونی سوریه آواره شده اند که حدود 4/5 میلیون نفر از آنها به کشورهای ترکیه، لبنان، اردن و شماری نیز به کشورهای غربی رفته اند.

طبق گفته کارشناسان کشورهای غربی - عربی و ترکیه که بحران سوریه را برای تامین امنیت رژیم صهیونیستی ایجاد کرده اند از اسکان آوارگان سوری به هر نحو ممکن طفره می روند و حتی سران ترکیه بر سر آوارگان سوری با اروپا معامله کرده اند.

شمار قابل توجهی از پناهجویان سوری در تلاش هستند تا برای زنده ماندن از اردوگاههای ترکیه فرار کرده و خود را به هر نحو ممکن به اروپا برسانند که شمار زیادی از آنها متاسفانه در مسیر ترکیه به اروپا در دریا غرق شده اند (که شمار آنها نامشخص است) و آنهایی که توانستند خود را به مرز برخی از کشورهای اروپایی برسانند در زمستان گذشته در سرمای استخوان سوز اروپا و پشت مرزهای این کشورهای باصطلاح حامی حقوق بشری مرگ را برای خود و فرزندانشان رقم زدند.

کارشناسان سیاسی معتقدند با توجه به بسته بودن مرزهای کشورهای اروپایی به روی آوارگان در زمستان سال گذشته شمار زیادی از این آوارگان به دلیل سرمای شدید کشته شده اند و کشورهای غربی و رسانه های آنها در این زمینه سکوت کرده و به نوعی مرگ خاموش آنها را رقم زده اند.

/انتهای پیام/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *