کمک‌های فنی از سوی کنفرانس لاهه به منظور ارتقای سطح استانداردها صورت گیرد

21:14 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۱۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
کاظمی گفت: کمک های فنی نیز از سوی کنفرانس لاهه به منظور ارتقائ سطح استانداردها صورت گیرد که زمینه اجرای عملی این کنوانسیون را در کشور ما فراهم می کند.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، سید علی کاظمی در ادامه دیدار با دبیرکل سازمان کنفرانس لاهه نیز گفت: ایران آمادگی برای اجرای آپوستی (مهری که جهت اعتبار بخشی به اسناد می زنند) را دارد .

وی افزود: کمک های فنی نیز از سوی کنفرانس لاهه به منظور ارتقای سطح استانداردهای صورت گیرد که زمینه اجرای عملی این کنوانسیون را در کشور ما فراهم می کند.

مدیرکل اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: اداره اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه به طور خاص مسئول اعتبار بخشی اسناد است که یک کنوانسیون کنفرانس لاهه مربوط به این موضوع است.

وی اضافه کرد: کنوانسیون را در سه سال گذشته پذیرفتیم و به تصویب رساندیم اما مشکلات عملی در اجرای آن داریم. زمانی با قاضی آلمانی نماینده دولت آلمان در کنفرانس لاهه صحبت می کردم که می گفت کمک هایی فنی به دولت های عضو از سوی کنفرانس ارائه می شود.

کاظمی در ادامه بیان کرد: امکان حضور  ناظرین و مدعوین از کشور ایران در کنفرانس ها و کارگروهای متفاوت فراهم شود و کمک های فنی نیز از سوی کنفرانس لاهه به منظور ارتقائ سطح استانداردهای صورت گیرد که زمینه اجرای عملی این کنوانسیون را در کشور ما فراهم می کند.

وی گفت: یکی از موضوعات مورد توجه کنفرانس لاهه دو کنوانسیون خاص درخصوص کودک ربایی بین المللی است که این دو کنوانسیون از مشکلات اتباع ایرانی است که مربوط به مشکلات کودک ربایی هستند.

مدیرکل اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه بیان کرد: وقتی که با نهادهای دولتی بین المللی مانند یونیسف صحبت می کنیم که چه کمک هایی دراین رابطه می توانند داشته باشند معمولا در پیمان نامه های حقوق کودک تاکید دارند تا کنوانسیون های کنفرانس لاهه ؛ امیدواریم ارتباطی در سطح بالاتر بین کنفرانس و یونسیف برقرار شود .

در ادامه دبیرکل کنوانسیون لاهه در پاسخ به اظهارات مدیرکل اسناد و امور مترجمان قوه قضائیه بیان کرد:  ایران با توجه به پیشرفت در حوزه فناوری و ترجمه اسناد و ثبت آنها قابلیت اجرای آپوستی و آپوستی الکترونیکی را دارد .

وی گفت: حدود 20 سال است که شبکه ای از قضات را تشکیل داده ایم که دو نفر از آنها به نمایندگی سایرقضات، مسائل را به کنوانسیون مطرح می کنند و شما هم می توانید به عنوان قاضی به این شبکه بپیوندید.

انتهای پیام



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *