علاقمندی كشورهای اروپایی به برقراری ارتباط با دانشگاه‌های ایران

3:55 - 22 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۲۰۶۷
دسته بندی: جامعه ، عمومی
رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به بازدید تیم تحقیقاتی سوئد از برخی دانشگاه‌ های كشور گفت: كشورهای اروپایی علاقه‌مند به برقراری ارتباط با دانشگاه ‌های كشورمان هستند.

به گزارش گروه جامعه ، علی جعفریان در حاشیه دیدار سفیر و مشاور ارشد وزیر نوآوری سوئد با رئیس دانشگاه به بیان اهداف حضور هیئت سوئدی در این دانشگاه پرداخت و گفت: با توجه به سفر وزیر بهداشت سوئد در پاییز امسال به ایران، این گروه در حال بررسی فرصت ‌های همكاری مشترك هستند.

وی گستره فعالیت‌ های دانشگاه های كشورمان را برای سوئدی‌ ها جالب‌ توجه دانست و افزود: كشورهای اروپایی خوب می‌ دانند ظرفیت علمی كشورمان بالاست و افراد توانمندی در دانشگاه فعالیت می ‌كنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران با اشاره به فضای رقابتی آموزش و پژوهش در عرصه بین ‌المللی گفت: كشورهای مختلف تلاش می ‌كنند بهترین افراد علمی و دانشجویان را جذب كنند ما هم باید در این زمینه تلاش كنیم.

وی بر لزوم مشاركت اعضای هیات علمی در فعالیت‌های بین‌المللی دانشگاه تاكید كرد و گفت: با شناسایی افراد توانمند رشته‌های مختلف و ایجاد ارتباط علمی با همتاهای بین‌المللی خود، می‌توان پیش‌ بینی كرد در بازه زمانی 4-5 سال آینده برنامه‌ های متعدد مشتركی شامل پروژه پژوهشی، دوره آموزشی، تبادل موقت هیات علمی با هریك از كشورهای اروپایی كه در آن زمینه در سطح بالایی قرار دارند به اجرا درآید.

استفان نوریین سفیر و مشاور ارشد وزیر نوآوری سوئد و تیم تحقیقاتی همراه، به منظور شناسایی ظرفیت همكاری و تبادل علمی میان دانشگاه علوم پزشكی تهران و دانشگاه‌های سوئد با علی جعفریان رئیس دانشگاه علوم پزشكی تهران به مذاكره پرداختند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *