آزادی 1300 زندانی واجد شرایط در پنج سال گذشته

23:30 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۱۹۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
هاشم نیا گفت: از سال 90 تاکنون نزدیک به ۱۳۰۰ زندانی واجد شرایط در خوزستان با مبلغ بدهی بیش از ۸۷۹ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی ستاددیه کشور، حجت‌الله قدرت هاشم‌نیا گفت: از سال 90 تاکنون نزدیک به ۱۳۰۰ زندانی واجد شرایط با مبلغ بدهی بیش از ۸۷۹ میلیارد ریال از بند حبس رهایی یافته‌اند.

مدیرعامل ستاد دیه خوزستان با اشاره به عملکرد ستاددیه شعبه این استان در راستای آزادی زندانیان بدهکار غیربزهکار گفت: مجموع بدهی کل محکومان جرایم غیرعمد 5 ساله اخیر رقمی معادل 88 میلیارد است که به میانگین این رقم سالانه از 17.5 میلیارد برآورد می‌شود.

وی تصریح کرد: البته با تلاش گروه صلح و سازش و ریش‌سفیدی شیوخ و بزرگان قبایل این استان مبلغی بالغ بر ۱۸۴ میلیارد ریال از شکات، اولیاءدم و طلبکاران گذشت رضایتمندانه اخذ شده و مابقی اعتبار هم از محل کمک‌های مردمی و وجوهات اهدایی در جشن‌های گلریزان، آورده خانواده‌های این زندانیان، تسهیلات بانکی و حمایت شرکت‌های بیمه پرداخت شده است.

مدیرعامل ستاد دیه شعبه خوزستان با اشاره به آزادی محکومان واجد شرایط استان در سال ۹۴ گفت: این رقم در طی سال‌های گذشته در مواقعی با رشد صد درصدی همراه بود. به طور مثال این رقم درسال ۹۳ از  یکصد و هشتاد زندانی به ۳۲۸ نفر افزایش یافت.

هاشم نیا یادآور شد: هم اکنون تعداد ۲۵۷ زندانی جرایم غیرعمد در سطح زندان‌های این استان تحمل حبس می‌کنند که به دلیل عدم پشتوانه مالی و معنوی، این افراد برای آزادی تنها امیدشان به همت سبز خیرین خداجوی کشور دارند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *