اعدام تروریست‌ها کمکی به امنیت "مردم افغانستان" نمی‌کند

7:13 - 21 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۱۲۵۲
دفتر سازمان ملل در افغانستان با انتشار بیانیه‌ای در واکنش به اعدام 6 تروریست، اعلام کرد: هیچ شواهد نهایی ارزشمند در رابطه به جزای اعدام وجود نداشته و این کار به امنیت مردم کمک نمی‌کند.
اعدام تروریست‌ها کمکی به امنیت  به گزارش سرویس بین الملل  نمایندگی سازمان ملل در افغانستان(یوناما) در واکنش به اجرای حکم اعدام 6 تن از تروریستان، از این رویداد ابراز تاسف کرد.
 
یوناما با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: بنابر درخواست مداوم سازمان ملل متحد برای یک مهلت قانونی برای استفاده از مجازات اعدام، یوناما از اعدام 4 نفر متهمان جرایم جدی و جنایت علیه غیر نظامیان ابراز تاسف می‌کند.
 
این بیانیه می‌افزاید: هیچ شواهد نهایی ارزشمند در رابطه به جزای اعدام وجود نداشته و اعمال این جزای بزرگ به امنیت مردم کمک نمی‌کند.
 
یوناما دولت افغانستان را تشویق میکند که اصلاحات قانونی را سرعت بخشد، که در آن مجازات اعدام به حبس ابد تنزیل میابد.
 
کاخ ریاست جمهوری افغانستان روز گذشته اعلام کرد: 6 تروریست که از سوی دادگاه عالی به اعدام محکوم شده بودند، در زندان «پلچرخی» اعدام شدند.
 
افراد اعدام شده "محمد عثمان"، "محمد خان"، "حجت الله"، "حمدالله"، "اکمل حضرت‌الله" و «خان آقا» نام داشتند و زندان پلچرخی زندانی بودند.
 
"محمد اشرف غنی" رییس جمهوری افغانستان پیش از این در نشست فوق‌العاده شورای ملی گفته بود که زمان عفو گذشته و دولت متعهد به تأمین عدالت و به کیفر رساندن مجرمانی است که به اعمال تروریستی دست زده‌اند.
 
گروه طالبان تاکنون در این مورد واکنشی نشان نداده است.
 
/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *