مدیریت شهری هشدارهای لازم را درباره ترافیک نمایشگاه کتاب داده بود/دولتی ها به موقع اقدام نکردند

21:20 - 18 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۰۶۱۲
رئیس کمیته عمران شورای شهر تهران گفت: چه شهردار تهران و چه اعضای شورا بارها در نشست های مشترک با مسئولان وزارت راه تاکید کردند که براساس طرح مصوب نمایشگاه شهر آفتاب عوارضی قم و پاسگاه پلیس باید جابه جا شود اما آنها توجه نکردند.
به گزارش گروه جامعه ،اقبال شاکری با اشاره به اینکه از پیش از آغاز تعطیلات نوروز 95 بارها از مجموعه شهر آفتاب بازدید کرده و هربار بر ضرورت اجرای هرچه زودتر طرح های ترافیکی که منجر به ساماندهی تردد خودروهای  عبوری از محدوده حرم مطهر و خودروهایی که به سمت شهر آفتاب می روند، تاکید داشته است، تصریح کرد: از این پس نمایشگاه کتاب و سایر نمایشگاه ها علاوه بر ماهیت شان، به دلیل مجموعه شهر آفتاب موجب جذب سفر بالا می شوند و جاذب گردشگر خواهند بود. از همین رو اصلاح مسیر تردد به سمت این مجموعه حائز اهمیت است.
 
وی با بیان اینکه حجم بالای تردد خودروها در این مسیر بر ضرورت تکمیل خطوط دسترسی جدید و ساماندهی مسیرهای تردد به سمت این مجموعه تاکید مضاعف دارد، ادامه داد: دسترسی های اطراف شهر آفتاب نیز از قبل طراحی شده اما همچنان در حال تکمیل است تا امکان استفاده از تمام خطوط اطراف این مجموعه فراهم شود.
 
این عضو شورای شهر تهران با یادآوری اینکه نگرانی دیروز مدیریت شهری امروز عینیت یافته، افزود: راه حل کاهش این ترافیک این است که از یک سو مکان عوارضی تهران - قم جابه جا شود و از سوی دیگر پاسگاه پلیسی که ساعت تردد اتوبوس ها و خودروهای سنگین را ثبت می کند از مسیر نمایشگاه به نقطه دیگری منتقل شود.
 
شاکری با یادآوری اینکه این دو جابه جایی جزء مصوبات طرح ساخت شهر آفتاب بوده است، خاطرنشان کرد: قرار بود این جابه جایی ها تا 15 اردیبهشت رخ دهد و تکمیل دسترسی های شهر آفتاب به دو جاده اتوبان قم و قدیم نیز با مشارکت استانداری و وزارت راه و شهرسازی آغاز شود اما هنوز اقدامی در این زمینه رخ نداده است.
 
عضو کمیسیون حمل و نقل شورای شهر ابراز امیدواری کرد، تکمیل این مسیرهای دسترسی هرچه زودتر انجام شود و گفت: شهردار تهران در نشست های مشترک با وزرای راه و شهرسازی و فرهنگ و ارشاد اسلامی بارها بر ضرورت اجرای طرح های ساماندهی ترافیک منتهی به نمایشگاه شهر آفتاب تاکید داشته و حتی در تاریخ 5 فروردین ماه نیز در نشست مشترکی پیش بینی ترافیک را تشریح کرد، اما جابه جایی ها به بیست و نهمین نمایشگاه کتاب تهران نرسید و امروز شاهد ترافیک در این منطقه هستیم. امیدواریم با پیگیری های شهرداری در نمایشگاه های بعدی شاهد کاهش بروز این مشکلات باشیم.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *