توسعه جزیره هندورابی باید با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی صورت پذیرد

0:00 - 19 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۷۰۴۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین اکبری گفت: توسعه جزیره هندورابی باید با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی صورت پذیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان هرمزگان، حجت الاسلام والمسلمین اکبری در بازدید از جزیره هندورابی گفت: توسعه جزیره هندورابی باید با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی صورت پذیرد.


توسعه جزیره هندورابی باید با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی صورت پذیرد

 وی افزود: باتوجه به الحاق جزیره هندورابی به منطقه آزاد  کیش که با تصویب هیأت وزیران و به منظور توسعه عمرانی و بهره برداری گردشگری از این جزیره صورت پذیرفته باید  توجه ویژبه مسائل زیست محیطی در جزیره هندورابی صورت پذیرد  تا موجب نگرانی دستگاه قضایی استان ،دستگاه های متولی و فعالان محیط زیست نگردد.

وی که از نزدیک از روند جابجایی صحیح و اصولی مرجانها در مسیر ساخت اسکله جزیره هندورابی توسط سازمان منطقه آزاد کیش صورت می گرفت بازدید و بیان کرد: اجرای طرح های گردشگری و عمرانی در جزیره هندورابی و کیش باید به نحوی باشد که به رغم آبادانی وتوسعه ، حفظ حقوق بیت المال و محیط زیست را به همراه داشته باشد.

رئیس شورای عالی حفاظت از اراضی ملی و منابع طبیعی و حقوق بیت المال  که در راس هییتی به همراه مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش  به این جزیره سفر کرده بود از سایرپروژه های در حال ساخت  اعم از فرودگاه هندورابی ، اسکله ،راه ، مکانهای اقامتی گردشگری و امنیتی بازدید ودر این راستا مونسان  مدیر عامل منطقه آزاد توضیحاتی ارائه نمود.
توسعه جزیره هندورابی باید با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی صورت پذیرد

وی به تشریح فعالیت های انجام شده در جزیره هندورابی پرداخت و گفت: توسعه هندورابی در پی تاکید رییس جمهور از سال 93 به صورت جدی آغاز شد ودر این رابطه جزیره هندورابی   ظرفیتی جدید در گردشگری کشور محسوب می شود.
 مونسان تصریح کرد: توسعه هندورابی با رویکرد حفظ محیط زیست این جزیره در حال انجام است و طرح جامع هندورابی نیز با استفاده از مشاوران آلمانی بر مبنای ایجاد جزیره ای سبز در حال تدوین است.
 وی در ادامه از جابجایی 480 هزار قطعه مرجان در هندورابی خبرداد و گفت: عملیات انتقال مرجان ها کاری دشوار است زیرا تمام مراحل این جابجایی باید زیر آب انجام شود اما به منظور ایجاد اسکله هندورابی در نهایت دقت و حوصله مرجان ها جابجا شدند تا هیچگونه تخریب زیست محیطی را در هندورابی شاهد نباشیم.

توسعه جزیره هندورابی باید با توجه ویژه به مسائل زیست محیطی صورت پذیرد


 مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش افزود: ساخت فرودگاه هندورابی نیز با هدف تردد هواپیماهای سبک با ظرفیت حدود 40 مسافرانجام شده است و از مصالحی در ساخت باند فرودگاه استفاده شد که آلاینده های کربنی نداشته و سازگار با طبیعت باشند .

وی گفت: پیش بینی شده است جزیره هندورابی٫ جزیره آرامش برای گردشگران باشد به همین منظور حتی مسیرهای تردد در این جزیره آسفالت نشده و پستی بلندی مسیرها هم حفظ شده است تا هندورابی همچنان با طبیعت بکر خود پذیرای گردشگران باشد.

 به گفته مونسان در بخش خدمات دهی به گردشگران هم  از امکانات اقامتی و پذیرایی استفاده کردیم که آسیبی به محیط زیست هندورابی وارد نکند و گردشگران لذت حضور درطبیعت پاک این جزیره را تجربه کنند.

 حجت الاسلام والمسلمین  اکبری با ابراز خرسندی از فعالیت های ارشمند  انجام شده در این جزیره  توسط سازمان منطقه آزاد کیش ،افزود: بهره گیری از پتانسیل های جزیره هندورابی در صورت توجه ویژه به مسائل زیست محیطی و اکوسیستم منطقه می تواند به عنوان جاذبه ای جدید به رونق گردشگری کشور کمک شایانی نماید.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *