لجن پراکنی رسانه ملکه انگلیس درباره لشکر فاطمیون/ بی بی سی از جان "محور مقاومت" چه می خواهد؟

9:51 - 19 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۹۵۸۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
دروغ پراکنی بی بی سی در مورد مجاهدان افغان به استناد مصاحبه با یک یا دو پناهجو که در سخت ترین شرایط ایجاد شده از جانب اروپایی‌های میزبان به سر می‌برند، در شرایطی است که افغان‌های مسلمان زخم خورده از تکفیری‌ها( از نوع طالبانی‌اش) با میل و رغبت خود و بنا به اعتقادات مذهبی‌شان برای دفاع از حرم آل الله و کمک مستشاری به نیروهای سوری عازم این کشور شده‌اند.
تلاش مذبوحانه بنگاه خبر پراکنی دربار انگلیس برای تضعیف جبهه مقاومتگروه سیاسی: در چند روز اخیر رسانه‌های معاند در راستای پروژه تضعیف جبهه مقاومت و مجاهدان نستوه این جبهه، خط  خبری خاصی را دنبال کرده‌اند؛ این رسانه‌ها با پرچمداری بنگاه خبرپراکنی انگلیس یعنی بی‌بی‌سی، درصدند چنین القاء کنند که مجاهدان افغان با زور و اجبار روانه سوریه می‌شوند.

چندی پیش شبکه بی بی سی وابسته به دربار سلطنتی انگلیس، مستندی را پیرامون مسائل و مشکلات افغان‌هایی که  در اردوگاه‌های اروپایی منتظر صدور مجوز ورود به این قاره بودند، پخش کرد؛ در این مستند مصاحبه شوندگان مدعی بودند از سوی واحدهای نظامی ایران با زور و تطمیع عازم سوریه شدند و از آنجا با خیل پناهجویان به سمت اروپا فرار کردند.

همچنین بی بی سی، مصوبه مجلس مبنی بر صدور مجوز برای دولت جهت اعطای تابعیت ایرانی به خانواده شهدای غیر ایرانی را دستمایه پروپاگاندای تخریبی خود قرار داد و علت تصویب این طرح و دایره شمول آن را افاغنه‌ای دانست که به سوریه اعزام شده‌اند.

از منظر بی بی سی، جمهوری اسلامی ایران قصد دارد با این مصوبه، افغان‌ها را جهت حضور در جبهه سوریه و نبرد با تکفیری‌ها ترغیب کند؛ اما نکته قابل ذکر که در این تفسیر به رای و یکجانبه گرایی  بنگاه خبر پراکنی روباه پیر استعمار مغفول ماند، قیود و شروط  و زمان اجرای  مصوبه مزبور است؛ اولاٌ این مصوبه در صورت تایید شورای نگهبان، یک سال دیگر اجرایی می شود و ثانیا اینکه فلسفه وجودی این مصوبه سروسامان دادن به وضعیت خانواده آن دسته از خارجی های مقیم ایران است که در دوران دفاع مقدس به فیض شهادت نائل شدند؛ بنابراین اینکه رسانه معلوم‌الحالی همچون بی بی سی این مصوبه مجلس را به بحث افغان‌های مدافع حرم ربط می دهد، صرفا یک شیطنت رسانه‌ای است که البته در راستای منافع و مطامع دوّل مستکبر و مرتجع متبوع بی بی سی است.

اما دروغ پراکنی بی بی سی در مورد مجاهدان افغان به استناد مصاحبه با یک یا دو پناهجو که در سخت ترین شرایط ایجاد شده از جانب اروپایی‌های میزبان به سر می‌برند، در شرایطی است که افغان‌های مسلمان زخم خورده از تکفیری‌ها( از نوع طالبانی‌اش) با میل و رغبت خود و بنا به اعتقادات مذهبی‌شان برای دفاع از حرم آل الله و کمک مستشاری به نیروهای سوری عازم این کشور شده‌اند.

طی یکی دو سال اخیر با بازگشت اولین پیکرهای شهدای افغان مدافع حرم تیپ فاطمیون، تعدادی زیادی از جوانان افغانستانی برای رفتن به سوریه اعلام آمادگی کردند؛همین امر موجب شد که مدتی بعد تیپ فاطمیون به لشکر ارتقا یابد. «فاطمیون» امروز در مبارزه با تکفیری‌ها در صف نخست جنگ ایستاده‌ است.

اما نگاهی گذرا به اظهارات و مصاحبه‌های اعضای لشکر فاطمیون که در رسانه‌ها منتشر شده، نشان می دهد که اعضای افغان این لشکر برمبنای تفکری اعتقادی و مکتبی و برای حفاظت و حراست از اسلام راستین به سوریه عزیمت کرده‌اند و شایعات و شائبات مضحکی همچون دریافت حقوق‌های کلان و جنگیدن برای دریافت تابعیت ایرانی به هیچ وجه با معیارها و اصول این مجاهدان فی سبیل الله سازگار نیست.

هسته‌ اولیه‌ شکل‌گیری تیپ فاطمیون، تعدادی از بچه‌های افغانستانی بودند که به آن‌ها سپاه محمد(ص) می‌گفتند. این گروه در افغانستان علیه شوروی می‌جنگیدند و نیروهایی بودند که از انقلاب اسلامی ایران نیز حمایت می‌کردند و به‌ نوعی نیروهای امام خمینی(ره) محسوب می‌شدند و در جنگ با طالبان نیز حضور داشتند.

پس از شروع جنگ سوریه به واسطه آتش افروزی غربی‌ها و دلارهای نفتی سعودی‌ها و نقش‌آفرینی تروریست های تکفیری، اعضای سپاه محمد(ص) از مسئولان نظامی جمهوری اسلامی خواستند تا آن ها را برای دفاع از حرم آل الله و کمک به مردم مظلوم سوریه سازمان‌دهی کنند.

اما جهد و تقلای مذبوحانه گردانندگان بی بی سی برای القاء این دروغ که افغان های ساکن ایران به زور و اجبار به سمت جبهه نبرد در سوریه گسیل داشته می شوند، در شرایطی است که چنین اقدامی در عالم واقع از سوی عربستان سعودی انجام می گیرد و بنابر گزارشاتی که در محافل رسانه‌ای و سیاسی افغانستان سروصدای زیادی به پا کرده، افغان‌های مهاجر در عربستان  به زور و اجبار از سوی مسئولان سعودی به جنگ با مردم مظلوم یمن می‌روند. 

لازم به ذکر است، بی بی سی و سایر رسانه‌های معاند در راستای دروغ پراکنی‌های خود برای تضعیف جبهه مقاومت، چندی پیش با انتشار چند تصویر آرشیوی مدعی شدند جوانان سوری رغبتی به جنگ ندارند و تعیش و بزم را به رزم و جهاد ترجیح می‌دهند؛ حال آنکه بخش اعظم دفاع از سوریه و جریان مقاومت در این کشور بر دوش جوانان سوری است و بسیاری از جوانان سوری در قالب ارتش و بسیاری دیگر در قالب نهادهای مردمی مشغول نبرد سنگین با تروریست‌های تکفیری هستند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *