رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت کاهش جمعیت کیفری و نظارت بر امور زندان‌ها

13:33 - 15 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۹۴۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مزارعی گفت: در ارتقاء جایگاه قضایی استان از لحاظ شاخص امتیاز عملکردی به رتبه خوبی رسیده و در زمینه کاهش جمعیت کیفری و نظارت بر امور زندان ها در سه ماهه پایانی سال 1394 به رتبه اول کشوری صعود کرده‌ایم.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاونت منابع انسانی، حجت الاسلام و المسلمین مزارعی رئیس کل دادگستری استان کهگیلویه و بویر احمد در نشست پرسش و پاسخ رییس امور اداری و استخدامی با قضات این استان گفت: در ارتقاء جایگاه قضایی استان از لحاظ شاخص امتیاز عملکردی به رتبه خوبی رسیده و در زمینه کاهش جمعیت کیفری و نظارت بر امور زندان ها در سه ماهه پایانی سال 1394 به رتبه اول کشوری صعود کرده ایم.

حجت الاسلام و المسلمین مزارعی گفت: مردم دستگاه قضایی را به عنوان ملجأیی برای یک زندگی آرام و بی دغدغه دانسته و به همین جهت تظلم خواهی و احقاق حقوق خود را تنها از این مسیر میسور می دانند بنابراین همه تلاش ما باید معطوف به این باشد که به مردم و مراجعه کنندگان خدمت نماییم.

وی افزود: به گونه ای با مراجعان به دستگاه قضایی با رعایت جایگاه و کرامت انسانی در برخورد روزانه عمل کنیم تا حتی آن کسی که در چارچوب قانون برخوردی با وی صورت می گیرد، یک ذهنیت خوبی از دستگاه قضایی داشته باشد.

رئیس شورای قضایی استان با اذعان به اینکه در سال گذشته علاوه بر پرونده های وارده تعداد 5974 فقره پرونده مانده از موجودی سال 1393در دادگستری استان مختومه شد گفت: ارتقاء جایگاه قضایی استان از لحاظ شاخص امتیاز عملکردی به رتبه خوبی رسیده است و در زمینه کاهش جمعیت کیفری و نظارت بر امور زندان ها در سه ماهه پایانی سال 1394 به رتبه اول کشوری صعود کرده ایم.
 
در ادامه این نشست "میر شریفی" رییس امور اداری و استخدامی قضات در جمع قضات مرکز استان هدف امور اداری و استخدامی قضات در قوه قضاییه را اجرای قوانین و مقررات در حوزه کارگزینی و تکریم همکاران قضایی بیان کرد.

وی در ادامه به پرسش های همکاران قضایی در خصوص امور رفاهی و معیشتی و سامانه ارتباط جامع قضات پاسخ داد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *