اهمیت رعایت اخلاق حرفه ای توسط پزشکان / باورهای اخلاقی یک الزام است

14:01 - 12 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۹۰۲
دسته بندی: جامعه ، عمومی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی گفت: پزشکان کشور باید اخلاق حرفه ای را رعایت کرده و نسبت به ائتلای این اخلاق تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار گروه جامعه ، لیلا افشار در پنل تخصصی ائتلای اخلاق حرفه ای که در سومین روز هفدهمین همایش کشوری آموزش علوم پزشکی وجشنواره آموزشی شهید مطهری برگزار شد، گفت: امروز اگر از ائتلای اخلاق حرفه پزشکی صحبت می شود به دلیل آن است که دانشجویان گروه های پزشکی و زیر گروه پزشکی بتوانند بعد از فارغ التحصیلی در امور خود اخلاق حرفه ای را رعایت کنند.

وی افزود:یک دانشجو زمانی می تواند اخلاق حرفه ای را آموزش ببیند که همان اخلاق را دررفتار استاد خود نیز مشاهده کرده باشد.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی با اشاره به صلاحیت حرفه ای پزشکان کشور و اهمیت اخلاق حرفه ای آنها اظهار کرد: پزشکان باید امور مرتبط با اخلاق حرفه ای و دانش مرتبط با این معقوله را کسب کرده تا بتوانند با کسب تمام صلاحیت های لازم با مردم مواجه شوند.

افشار توجه به باورها و ارزش ها را یکی از مهمترین پیش شرطهای اخلاق حرفه ای دانست و اذعان کرد: باورها وارزش ها باید جز هویت فردی، روانشناختی پزشکان باشند تا آنها بتواند قداست حرفه ای خود را درک کنند.

عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شهید بهشتی با تاکید بر اهمیت فرهنگ پذیری دانشجویان دورهای پزشکی بیان کرد: هویت افراد طی فرآیندهای مختلف شکل گرفته و این بسیار مهم است که فرهنگ اخلاق حرفه ای نیز به دانشجویان آموزش داده شود.

وی درخصوص استراتژی های ارزشی دانشگاه ها ی ایران تصریح کرد: استراتژی یاد دهی و یادگیری باید با استراتژی ارزشی همراه شده واگر اینها در یک راستا نباشند سیستم اعتقادی و هویتی افراد شکل نخواهد گرفت.

وی با اشاره به اهمیت فرایند شکل گیری اخلاق حرفه ای در دانشجویان خاطر نشان کرد: هر یک از اعضای نظام آموزشی کشور باید برای شکل گیری فرایند آموزشی به دانشجویان تلاش کرده واقدامات لازم برای بارآمدن نیروهای حرفه ای را در دستور کار خود قرار دهند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *