منتخبان 51 حوزه انتخابیه اعلام شده اند/ اعلام منتخبان 4 حوزه باقیمانده در اسرع وقت

13:39 - 11 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۷۴۲۳
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سخنگوی وزارت کشور گفت: منتخبان 51 حوزه انتخابیه اعلام شده اند و در 4 حوزه باقیمانده نیز پس از طی تشریفات اداری اسامی منتخبان اعلام می شود.
منتخبان 51 حوزه انتخابیه اعلام شده اند/ اعلام منتخبان 4 حوزه باقیمانده در اسرع وقتبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی حسینعلی امیری سخنگوی وزارت کشور دقایقی پیش  طی مصاحبه ای تلویزیونی با اشاره به همکاری مطلوب هیات های اجرایی و نظارتی در جریان برگزاری مرحله دوم انتخابات مجلس اظهار کرد: انتخابات دیروز علی رغم اینکه با شور و شعف زیادی همراه بود در کمال آرامش و امنیت برگزار شد.

 وی با اشاره به اعلام نتایج انتخابات از نیمه شب گذشته گفت: تاکنون منتخبان 51حوزه انتخابیه که کارشمارش آراء درآنها تمام شده اعلام شده اند و در 4 حوزه انتخابیه باقیمانده نیز کار شمارش آراء تمام شده و درحال طی تشریفات اداری و قانونی است.

سخنگوی وزارت کشوربا اشاره به استقرار دستگاه های الکترونیکی درشعب اخذ رأی گفت: درمرحله دوم انتخابات مجلس دهم درکلیه حوزه های انتخابیه به منظور احراز هویت رای دهندگان دستگاه های الکترونیکی نصب شده بود و همچنین با استفاده از پایگاه اطلاعات جمعیتی نیز احرازهویت ارباب رجوع انجام گرفت.

امیری تصریح کرد: در جریان انتخابات دیروز 47 درصد از رای دهندگان خانم بودند و 53درصد نیز از رای دهندگان اقایان بودند.

وی در ادامه به میانگین سنی منتخبان مرحله دوم انتخابات مجلس اشاره کردو بیان داشت: بیشترین میانگین سنی منتخبان مجلس در مرحله دوم بین 46 سال تا 50 سال بودند که 17 نفر از منتخبان دراین رنج سنی قرار دارند.

امیری با بیان اینکه میزان مشارکت درمرحله دوم انتخابات نسبت به مرحله اول 59درصد بود، اظهار کرد: در انتخابات دیروز ما در مقایسه با مرحله دوم انتخابات مجلس نهم شاهد مشارکت 3 درصدی بودیم.

سخنگوی وزارت کشور در پایان خاطر نشان کرد: منتخبان 4 حوزه باقیمانده مشخص شده اند اما برای اعلام آنها باید تشریفات قانونی طی شود و صورت جلسه های نهایی نیز به تأیید هیات های نظارتی استانی برسد که این امور دراسرع وقت صورت می گیرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *