صبح یکشنبه نتایج نهایی اعلام خواهد شد/ هیچ مشکلی از حیث سیاسی و اجتماعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد

0:20 - 10 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۸۳۲
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
قائم مقام وزیر کشور گفت: تمام تلاش خود را به کار خواهیم گرفت تا نتایج نهایی مرحله دوم انتخابات صبح یکشنبه اعلام شود.
صبح یکشنبه نتایج نهایی اعلام خواهد شد/ هیچ مشکلی از حیث سیاسی و اجتماعی برای برگزاری انتخابات وجود نداردبه گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، حسینعلی امیری قائم مقام وزیر کشور با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر روند برگزاری دومین مرحله انتخابات مجلس شورای اسلامی را تشریح کرد.

وی تأکید کرد: در دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی تعداد رای اولی ها 56 هزار هستند.

امیری با بیان اینکه از نامزدهای مجلس شورای اسلامی درخواست می کنیم که اخلاق انتخاباتی را رعایت کنند، خاطر نشان کرد: کسانی که در مر حله اول در هر حوزه انتخابیه شرکت کرده و رای داده اند تنها در همان حوزه می توانند رای دهند و امکان حضور آنها در حوزه انتخابیه دیگر وجود ندارد.

قائم مقام وزیر  کشور تصریح کرد: کسانی که متولد 10 اردیبهشت 1377 به قبل هستند می توانند در دومین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی شرکت کنند.

سخنگوی وزارت کشور  تصریح کرد: 136 داوطلب در دوره دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی در 21 استان با یکدیگر به رقابت می پردازند.

امیری اظهار کرد: در این دوره از انتخابات 125 فرمانداری و 85 بخشداری در زمینه برگزاری انتخابات فعال هستند.

وی تصریح کرد: 221 نفر از نمایندگان مجلس دهم در دور اول انتخابات و در هفتم اسفند ماه مشخص شدند و در مرحله دوم نیز 68 نفر انتخاب خواهند شد.

سخنگوی وزارت کشور افزود: برای انتخابات دهمین دوره مجلس شورای اسلامی 15 هزار صندوق اخذ رای در نظر گرفته شده است.

قائم مقام وزیر کشور تأکید کرد: در این دوره از انتخابات به ازای هر کرسی مجلس دو نفر با یکدیگر رقابت می کنند.

امیری بیان کرد: حدود 320 هزار در این دوره در زمینه برگزاری انتخابات مشارکت خواهند داشت.

وی درباره زمان اعلام نتایج تأکید کرد: امیدوار هستیم با توجه به اینکه در دور دوم انتخابات مجلس قرار داریم نتایج را تا صبح یکشنبه اعلام کنیم تا نمایندگان کرسی های باقی مانده مجلس شورای اسلامی نیز مشخص  شوند.

وی خاطر نشان کرد: مردم ایران بدون شک به مانند دور اول انتخابات در این مرحله نیز حضور چشمگیری خواهند داشت.

امیری تأکید کرد: وزارت کشور تمامی تلاش خود را به کار می گیرد تا نتایج نهایی 68 حوزه انتخابیه را صبح یکشنبه اعلام کند.

قائم مقام وزیر کشور تأکید کرد: تمامی دستگاه های مربوط برای برگزاری انتخابات فردا از آمادگی کامل و لازم برخورداند و هیچ مشکلی از حیث سیاسی و اجتماعی برای برگزاری انتخابات وجود ندارد.

وی تأکید کرد: در مرحله اول انتخابات بنابر استانداردهای لازم حضور 64 درصد رای دهندگان در پای صندوق ها 4 میلیون نفر افزایش پیدا کرده بود از این رو در این مرحله هم مشارکت مردم به احتمال زیاد از 62 درصد کمتر نبوده است.

امیری تأکید کرد: در مرحله دوم انتخابات تمامی شرایط به گونه ای چیده شده است تا پس از پایان ساعت رای گیری آرا بازخوانی و نتایج به احتمال زیاد در صبح یکشنبه اعلام شود.

سخنگوی وزارت کشور تأکید کرد: انتظار این است که کساین که در مرحله اول انتخابات شرکت کرده اند مجددا در همان حوزه ای که رای داده اند حضور پیدا کنند زیرا اسامی و شماره ملی آنان در مرحله اول توسط سامانه مورد نظارت وزارت کشور ثبت شده است و چنانچه آنها در حوزه دیگری و پای صندوق متفاوتی حضور پیدا کنند دسترسی به  پرونده مرحله اول آنها امکان پذیر نخواهند بود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *