رفع اطاله دادرسی با تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی

5:00 - 10 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۷۴۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
حجت الاسلام والمسلمین قدرتی گفت: تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی گامی در جهت رفع اطاله دادرسی است که راهنمایی‌ها و ارشادات کارشناسان از اطاله دادرسی می کاهد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی دادگستری استان خراسان شمالی، حجت الاسلام و المسلمین قدرتی گفت: تقویت واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی ، گامی در جهت رفع اطاله دادرسی است و راهنمایی‌ها و ارشادات کارشناسان از اطاله دادرسی می کاهد.
رئیس کل دادگستری استان خراسان شمالی در تشریح عملکرد واحد ارشاد و معاضدت قضایی دادگستری استان در سال 94 اظهار کرد: این واحد در سال گذشته به 65 هزار و 886 نفر از مراجعین خدمات مشاوره ای ارائه داده است .

وی افزود: 58 هزار و 821 نفر از مراجعین به صورت حضوری و 4 هزار و 743 نفر نیز با استفاده از تلفن 129 از خدمات مشاوره ای این واحد استفاده کرده اند .

وی با بیان اینکه یکی از عواقب ناآگاهی مردم به حقوق قانونی خویش، مراجعه مکرر و تشکیل پرونده‌‌های ناقص و اشتباه است خاطرنشان کرد : در برخی موارد ناآگاهی مردم در اقدام به موقع و طرح خواسته‌ها در طول جریان دادرسی باعث می‌شود پرونده‌ها مطابق مقررات تشکیل شده اما به دلیل رعایت نکردن موارد قانونی و اقدام به موقع یا عدم اجرای وظایف قانونی و تکالیف طرفین از سوی قضات مختومه شود که مداخله کارشناسان واحد ارشاد از وقوع آن جلوگیری می‌کند.

این مقام مسئول تسهیل دسترسی مراجعین به ادارات و نهادهای مرتبط با واحدهای قضایی را از جمله وظایف واحدهای ارشاد برشمرد و تصریح کرد: در همین مدت یک هزار و 376 نفر از مراجعین به ادارات دیگر و 946 نفر نیز جهت تنظیم لایحه و دادخواست به عریضه نویس معرفی شده اند تا نیازهای قضایی قضات در پرونده‌ها در کمترین زمان و نزدیک‌ترین فاصله انجام گیرد تا بدین ترتیب ضمن جلوگیری از اطاله دادرسی، از سفرهای غیرضروری مراجعان در سطح شهر جلوگیری شود.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *