پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه‌ای است

23:30 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۶۴۳۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
القاصی گفت: مسئله پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه ای است و حوزه‌ای به گستردگی همه دستگاه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و همه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان فارس، رئیس کل دادگستری استان فارس در اولین نشست شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس که با حضور استاندار فارس برگزار شد ضمن تقدیر از عملکرد و مشارکت فعال دستگاه‌های عضو شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس، فعالیت‌های انجام شده در سال گذشته را مؤثر در کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی ارزیابی کرد.

علی القاصی با بیان این که نقش و مسئولیت ما در قالب این شورا  در تحقق اهداف "سال اقتصاد مقاومتی، اقدام و عمل" و تأکیدات مقام معظم رهبری ( مد ظله العالی) در راستای حمایت از سرمایه گذاری‌های مشروع و فعال سازی بخش‌های تولیدی، کارآفرینی و رونق اقتصادی، سازنده و کلیدی است افزود: هدف اساسی شورای پیشگیری از وقوع جرم و آسیب‌های اجتماعی بستر سازی امنیت عمومی و آماده سازی زمینه لازم در جهت توسعه همه جانبه و رونق اقتصادی استان فارس و تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی است.

وی با تأکید بر این که مسئله پیشگیری از وقوع جرم یک امر فرا قوه ای و حوزه ای به گستردگی همه دستگاه های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی، آموزشی و همه آحاد جامعه را در بر می‌گیرد افزود: آن چه در سال گذشته در عمل اجرا گردید تدوین طرح‌های جامع و اهتمام همه دستگاه‌های دست اندرکار در راستای اجرای مناسب سیاست‌های ترسیم شده بود.

نماینده عالی قوه قضائیه در استان فارس همچنین از استفاده مناسب از ظرفیت های مردمی، مراکز علمی، تحقیقاتی و دانشگاهی و دستگاه‌های متولی در راستای آسیب شناسی طرح‌های پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته و تدوین برنامه‌های جدید در سال جاری خبر داد و خاطر نشان کرد: در طرح پیشگیری از آسیب اجتماعی طلاق 21 دستگاه و نهاد با 92 وظیفه سازمانی مشارکت داشتند که در پایان سال شاهد کاهش 11 دردی آمار طلاق در استان بودیم.

القاصی همچنین از طرح‌های تدوین آئین نامه مراقبت های پس از خروج معتادان با مشارکت 18 دستگاه دولتی و غیر دولتی، پیشگیری از تخریب و تصرف اراضی با مشارکت 15 دستگاه و همچنین طرح پیشگیری از سرقت و طرد اتباع بیگانه خبر داد و خاطر نشان کرد: در نتیجه این اقدامات در سال گذشته در مجموع 18 درصد کاهش جرم سرقت در استان فارس را شاهد بوده ایم که این امر نشانگر اجرای دقیق برنامه‌ها و تأثیر اقدامات این شورا می‌باشد.

رئیس شورای قضایی استان فارس در ادامه با بیان این مطلب که کاهش جرائم و آسیب‌های اجتماعی تنها با اراده همگانی و مشارکت همه دستگاه‌ها و آحاد مردم انجام خواهد شد تأکید کرد: هدف مجموعه قضایی استان فارس ایجاد این انسجام، هماهنگی و تقویت ارتباط بین بخشی و مدیریت طرح‌های پیشگیرانه است.

در این نشست اعضای شورای پیشگیری از وقوع جرم استان فارس ضمن تبیین اهداف به بررسی اولویت‌های این شورا در سال پیش رو پرداختند.

 گفتنی است در این نشست از مدیران اداره کل زندان‌های فارس، اداره کل پزشکی قانونی، فرمانده انتظامی استان فارس و شهرداری شیراز به لحاظ اهتمام در پیشبرد اهداف پیشگیری از وقوع جرم در سال گذشته تجلیل شدند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *