"داعش" در استان ننگرهار افغانستان حدود 3 هزار نیرو دارد

7:15 - 08 ارديبهشت 1395
کد خبر: ۱۶۵۷۲۵
معاون شورای شهرستان شینوار از توابع استان ننگرهار مركز اصلی فعالیت گروه تروریستی داعش در افغانستان اعلام كرد كه این گروه حدود 3 هزار نیرو در شهرستان های اچین و اسپین غر دارد.
 به گزارش سرویس بین الملل ملك عارف شنوار افزود: افراد گروه داعش در ننگرهار با سركردگان خود در خارج از كشور ارتباط دارند و تلاش می كنند تا دستوراتی را كه از جانب آنان به این افراد ابلاغ می شود، به اجرا درآورند. 

به گفته این عضو شورای شهرستان شینوار، نظامیان افغان، حملات خود را در این استان بر مواضع افراد این گروه در اچین متمركز كرده اند، اما اغلب نیروهای داعش اینك در شهرستان اسپین غر مستقر هستند و تاكنون حمله ای علیه مواضع آنان در این شهرستان صورت نگرفته است.
 
وی افزود كه خود ساكن شهرستان 'اسپین غر' است و صدها خانواده در این شهرستان منازل خود را ترك كرده اند و افراد وابسته به داعش، منازل آنان را تصاحب كرده و در آن مستقر شده اند. 

به گفته وی، اظهارات مقامات دولتی درباره وارد آوردن تلفات سنگین به افراد داعش در ننگرهار واقعی نیست و شمار اندكی از نیروهای داعش در حمله هوایی روزهای گذشته در این استان كشته شده اند.

منابع رسمی افغانستان در روزهای گذشته اعلام كردند كه ده ها تن از داعشی ها در ننگرهار در حملات نیروهای دولتی كشته شدند. 

ملك عارف شنوار درباره درگیری میان طالبان و داعش در مناطق «گردی» و «سچو» شهرستان اسپین غر گفت كه نیروهای طالبان چند هفته قبل به افراد داعش حمله كردند، اما نتوانستند با آنان مقابله كنند و بناچار از منطقه متواری شدند. 

به گفته این عضو شورای شینوار، نیروهای داعش در مناطق مهمند ، پیخه ، پتان ، كركنی شهرستان های اچین و اسپین غر استان ننگرهار مستقر هستند. 

وی، از تصمیم دولت برای واگذاری اختیار تشكیل پلیس محلی به فرماندهان پیشین جهادی خبر داد و با انتقاد از این تصمیم، ابراز عقیده كرد كه برخی از فرماندهان سابق جهادی، بیشتر از آن كه به فكر مقابله با گروه های تروریستی در افغانستان باشند، به دنبال منافع شخصی خود هستند. 
 
انتهای پیام /



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *