بی تحركی شورای امنیت صهیونیست ها را جسور تر كرده است

18:20 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۹۷۹
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
سفیر و معاون نمایندگی دائم ایران در سازمان ملل با اشاره به جنایاتی نظیرحمله به غیر نظامیان ، تخریب خانه های فلسطینیان، محاصره غزه، وادامه شهرك سازی های غیر قانونی از سوی رژیم صهیونیستی گفت كه بی تحركی شورای امنیت سازمان ملل این رژیم را جسور تر كرده است.
به گزارش گروه سیاسی ،غلامحسین دهقانی سفیر و معاون نماینده دائم كشورمان در سازمان ملل روز دوشنبه طی سخنانی به نمایندگی از سوی جنبش عدم تعهد ضمن بر شمردن جنایات بی شمار رژیم صهیونیستی در سرزمینهای اشغالی ازجمله حمله به غیر نظامیان، ادامه محاصره غیر انسانی غزه، تخریب خانه‌های فلسطینیان و ادامه سیاست شهرك سازی ، تجاوز به هویت اسلامی بیت المقدس و ضبط غیر قانونی سرزمینهای فلسطینی، بار دیگر بر مواضع جنبش عدم تعهد در همبستگی با مردم فلسطین در برابر اشغالگری این رژیم تاكید كرد. 

وی گفت: شورای امنیت نشان داده است كه در حل این بحران ناتوان است و رژیم صهیونیستی بدون هراس از هرگونه مجازاتی به سیاستهای استعمارگرایانه خود ادامه می‌دهد. 

دهقانی در ادامه گفت این سیاست ها و جنایات كه با نقض آشكار همه اصول و قوانین بین المللی بویژه كنوانسیون چهارم ژنو همچنان طی شش دهه ادامه یافته بارها از سوی جامعه بین الملل محكوم شده است. 

معاون نمایندگی كشورمان بار دیگر به نمایندگی از طرف جنبش عدم تعهد خواستار پایان گرفتن اشغالگری و بی كیفر ماندن این رژیم غاصب كه تاكنون درد ها ومشقات سنگینی را بر مردم فلسطین تحمیل كرده و ریشه بسیاری از بحرانها و بی ثباتی های منطقه خاورمیانه است، شد. 
دهقانی علاوه بر جنایات این رژیم غاصب در سرزمین های فلسطینی به تجاوز های مكرر این رژیم به تمامیت ارضی لبنان اشاره كرد و آنها را محكوم كرد.

معاون نماینده ایران با اشاره به اعلام اخیر رژیم اشغالگر قدس مبنی بر قصد این رژیم به الحاق بلندی‌های جولان به سرزمین‌های اشغالی،تاكید كرد كه عدم تعهد ضمن محكومیت این تصمیم كه با هدف تغییر وضعیت حقوقی، فیزیكی و جمعیتی بلندی‌های جولان صورت می‌گیرد، خواستار عقب نشینی كامل نیروهای رژیم صهیونیستی از این منطقه و اجرای قطعنامه‌های 242 و 338 شورای امنیت است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *