شیخ قبلان خواستار همبستگی مسلمانان برای رویاروئی با توطئه های استعماری شد

17:34 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۹۶۵
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
شیخ« عبدالامیر قبلان» نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان در دیدار « محمد صادق خرازی» مشاور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران با وی بر ضرورت همبستگی مسلمانان برای رویاروئی با توطئه های استعماری تاکید کرد.
به گزارش گروه سیاسی ،  شیخ قبلان و خرازی در این دیدار که « محمد فتحعلی» سفیر جمهوری اسلامی ایران در لبنان هم حضور داشت در باره تحولات منطقه از جمله لبنان گفت وگو و تبادل نظر کردند. 

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان با بیان این که « توطئه های استعماری،ملت های اسلامی را هدف گرفته است»، تاکید کرد که مسلمانان باید نسبت به فتنه انگیزی ها هوشیار باشند وهمچون دستی واحد برای حفط وحدت و ثبات در میان امت اسلامی و ملت ها همکاری کنند.
وی خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران تضمینی برای اعراب و مسلمانان و نجات بخش امت اسلامی است که در میان بحران ها سرگردان شده است.

شیخ عبدالامیر قبلان تصریح کرد: ایران ثابت کرده که دژی برای دفاع از ملت های اسلامی است و ما باید از آن برای رویاروئی با توطئه های دشمنان امت اسلامی محافظت کنیم.

نائب رئیس مجلس اعلای اسلامی شیعه لبنان تاکید کرد: محافظت از ایران، محافظت از اسلام و ارزش ها و آموزه های اسلام و تضمین پیروزی در پرونده های برحق امت اسلامی و در راس آنها پیروزی ملت فلسطین در جهاد و مبارزه اش علیه اشغالگران صهیونیست است.

به گزارش ایرنا، خرازی که برای دیدار و گفت وگو با برخی مقامات مذهبی و سیاسی لبنان در بیروت به سر می برد، بعداز این ملاقات در گفت وگوئی خبری تصریح کرد: فرصتی مغتنم و بسیار گران بها بود تا با شیخ قبلان در باره تحولات مختلف و پرونده های مورد اهتمام در جهان عرب و اسلام گفت وگو کنیم. 

وی گفت: شیخ قبلان به نقش پیشرو جمهوری اسلامی ایران در سطح منطقه اشاره کرد و گفت که ایران پرچم وحدت، همگرائی و انسجام مسلمانان را به اهتزار در آورده است.
خرازی افزود: شیخ قبلان ، حکمت ، درایت و تدبیر رهبران جمهوری اسلامی ایران و در راس آنها حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی را ستود.

مشاور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد:متاسفانه امروز امت عربی در این مرحله در معرض بسیاری از توطئه ها و رنج ها قرار گرفته وجهان اسلام و امت اسلامی هم با فشارها وتوطئه های مشترک آمریکائی – اسرائیلی که همه منطقه و آینده و حال آن را هدف گرفته اند، مواجه است.
وی تصریح کرد ما انحراف فکری را که نماد آن گروه های تروریستی تکفیری تندروهستند درکنار توطئه های خارجی به ویژه توطئه مشترک آمریکائی – اسرائیلی که همه منطقه عربی و اسلامی راهدف گرفته است، مصیبت و درد اصلی می دانیم که همه اعراب و مسلمانان در این مرحله از آن رنج می برند. 
خرازی با تاکید به این که« همه ما باید برای مقابله با این مصیبت و رفع آن تلاش وهمکاری کنیم»، گفت: این نخستین بار نیست که ما از این توطئه های مشترک رنج می بریم.
وی افزود: ما اطمینان داریم با حکمت و وحدت می توانیم همه این توطئه ها و فتنه ها را خنثی و نابود کنیم. 
مشاور معاون اول رئیس جمهوری اسلامی ایران اظهارداشت: به ملت لبنان که با پیروزی های خود موجب سربلندی اعراب و امت های اسلامی و عربی هستند، درود می فرستیم.

 صادق خرازی همچنین با حضور در روضه الشهدای مقاومت اسلامی لبنان در ضاحیه جنوبی بیروت به مقام والای شهدای بزرگ مقاومت از جمله فرمانده شهید عماد مغنیه( حاج رضوان) و « جهاد مغنیه» فرزند وی و« سید هادی نصرالله» فرزند« سیدحسن نصرالله» دبیرکل حزب الله لبنان ادای احترام کرد.

انتهای پیام /


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *