رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

الزامات پیوستن ايران به توافقنامه مدیریت يکپارچه ترافیک هوایی اروپا

20:00 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۷۹۱
دسته بندی: اقتصاد ، انرژی
معاون هوانوردي و امور بين‌الملل سازمان هواپیمایی کشوري گفت: توافقنامه مدیریت يکپارچه ترافیک هوایی اروپا مانند یک توافقنامه دوجانبه است، در صورتی که مذاکرات منتج به پیوستن ایران به این توافقنامه شود، شرایط برای رفت و آمد به کشورهای اروپایی تسهیل می‌شود.
به گزارش محمد خداکرمی درباره توافقنامه مدیریت یکپارچه ترافیک هوایی اروپاگفت: 28 فروردین‌ماه وزیر حمل و نقل اتحادیه اروپا وارد وزارتخانه راه و شهرسازی ایران شد و جلسه‌ای با عباس آخوندی، وزیر راه و شهرسازی داشت که طی این جلسه از ایران برای پیوستن به این اتحادیه دعوت به عمل آورد.

وی با بیان اینکه اتحادیه اروپا برای جلوگیری از توافقات دو جانبه و جداگانه میان کشورها اروپایی با کشورهای غیر اروپایی توافقنامه مدیریت یکپارچه ترافیک هوایی اروپا را تدوین کرده است، ادامه داد: اتحادیه اروپا متشکل از 28 کشور در قاره اروپاست که بر اساس توافقنامه مدیریت یکپارچه ترافیک هوایی اروپا هر کشور غیر اروپایی به این توافقنامه بپیوندد، یعنی با هر 28 کشور اروپا به توافق رسیده است و می‌تواند از امکانات همه کشورهای اروپایی بهره ببرد.

معاون هوانوردی و امور بین‌الملل سازمان هواپیمایی یادآور شد: البته مفاد این توافقنامه کلی است و کشور غیر اروپایی می‌تواند بر سر جزئیات با کشور مورد نظر اروپایی مذاکره کند و به توافق برسد.

خداکرمی در پاسخ به این سوال که آیا ایران به این توافقنامه می‌پیوندد یا خیر؟ گفت: توافقنامه  مدیریت یکپارچه ترافیک هوایی اروپا مانند یک توافقنامه دوجانبه است که برای به امضا رساندن آن باید بند بند توافقنامه مورد بررسی و توجه قرار گیرد. در صورتی که مذاکرات منتج به پیوستن ایران به این توافقنامه شود شرایط برای رفت و آمد به کشورهای اروپایی تسهیل می‌شود اما اگر این توافقنامه مورد پذیرش قرار نگیرد، همچنان راه برای مذاکره دو جانبه با هر یک از کشورهای اروپایی باز است.

وی افزود: البته دکتر آخوندی پیشنهاد پیوستن ایران به توافق‌نامه مدیریت یکپارچه ترافیک هوایی اتحادیه اروپا را منوط به پابرجا بودن و عدم فسخ قراردادها و توافق‌نامه‌های پیشین با کشورها عنوان کرده است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *