642 زندانی گلستانی مشمول عفو رهبری شدند/ شرکت 650 زندانی در مراسم اعتکاف

14:17 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۷۸۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
امینی گفت: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات برخی از محکومان موافقت کردند که با اجرای این عفو تا آخر فروردین سال جاری 642 زندانی در گلستان از این عفو بهره مند شدند.
محمود امینی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی اظهارکرد: به مناسبت ولادت حضرت زهرا(س) و روز جمهوری اسلامی ایران مقام معظم رهبری با شرایط و ضوابط عفو یا تخفیف مجازات برخی از محکومان موافقت کردند که با اجرای این عفو تا آخر فروردین سال جاری 642 زندانی در گلستان از این عفو بهره مند شدند.

مدیرکل زندان های استان گلستان افزود: از این تعداد 365 نفر آزاد شده اند و مجازات 277 نفر آنها تخفیف یافته است.

وی اضافه کرد: در یکسال گذشته، 237 زندانی با کمک ستاددیه کشور، ستاددیه استان  و صندوق تامین خسارت های مالی و سایر منابع از زندان های استان آزاد و به آغوش خانواده بازگشتند که  در مقایسه با سال 93، 30 درصد رشد و افزایش آزادی را به همراه داشته است.
 
مدیرکل زندان های استان گلستان در رابطه با اقدامات فرهنگی در زندانها گفت: 650 نفر از زندانیان همزمان با ایام ماه رجب برای اعتکاف اعلام آمادگی کرده اند دراین رابطه با هماهنگی مراجع قضایی تعدادی از این افراد در مساجد شهر معتکف می شوند و بقیه زندانیان نیز در زندان اعتکاف دارند.

امینی افزود: در راستای تفاهم نامه رئیس سازمان زندانها و سازمان آموزش و پرورش ، دو مدرسه در زندان گنبد و گرگان ساخته شده است و دانش آموزان در حال فراگیری آموزش و علم هستند. در حال حاضر 50 زندانی بی سواد تحت پوشش نهضت سوادآموزی قرار دارند.

وی در ادامه از کاهش 24 درصدی ورودی زندانیان به زندان ها خبرداد و گفت:  ورودی سال 94 نسبت به سال 93 حدود 24 درصد کاهش جمعیت کیفری داشته  و در بحث موجودی نیز 16 درصد کاهش جمعیت کیفری داشته ایم.

وی نقش قضات را در کاهش جمعیت کیفری استان تاثیرگذار دانست و گفت: از پتانسل های مجازات های جایگزین حبس برای کاهش جمعیت کیفری می توان استفاده نمود که برای مثال می توان به اقدام خوب  یکی از قضات شهرستان گنبد کاووس  مبنی بر محکوم نمودن برخی از مجرمین نسبت به تهیه کتاب برای زندانیان بجای حبس اشاره کرد.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *