گوگل اينترنت پرسرعت را به خانه ها می برد

13:24 - 31 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۷۳۶
دسته بندی: فضای مجازی ، عمومی
اگر گوگل به فناوری مناسب برای اتصال تمام خانه های آمريكا به اينترنت باندپهن دست يابد، هزينه بسيار سنگين نصب تجهيزات فيزيكی و كابل كشی و مشكل مشهور «آخرين مايل» كه در واقع شامل فرآيند سيم كشی فيبرنوری به درون تك تك منازل است، از بين می رود.
به گزارش گروه فضای مجازی ، از زمان راه اندازی خدمات فراگير اينترنت باند پهن Fiber توسط گوگل 5 سال می گذرد و اكنون مديرعامل شركت Google Access كه وظيفه پشتيبانی اين خدمات را بر عهده دارد، اعلام كرده است كه گوگل به دنبال شناسايی فناوری های مناسب برای ارائه خدمات اينترنت باندپهن بی سيم است.


اگر گوگل به فناوری مناسب براي اتصال تمام خانه های آمريكا به اينترنت باندپهن دست يابد، هزينه بسيار سنگين نصب تجهيزات فيزيكی و كابل كشی و مشكل مشهور «آخرين مايل» كه در واقع شامل فرآيند سيم كشی فيبرنوری به درون تك تك منازل است، از بين می رود. البته كاربران نيز از زير سايه غول های مخابراتی اين كشور يعنی Comcat،‏ AT&T و Vrizon و مقررات دست و پاگير آن ها رها می شوند.

البته در حال حاضر در مناطق روستايی كه به كابل يا فيبر نوری دسترسی ندارند، خدمات اينترنت بی سيم ارايه می شود، اما سرعت اين خدمات چيزی نيست كه گوگل به دنبال آن است.

در حال حاضر چند شركت از جمله Project Decible، خدماتی را در زمينه شبكه های بی سيم ارايه می كنند كه ممكن است ويژگی های موردنظر گوگل را در اختيار آن قرار دهد. اين شركت معتقد است كه شبكه بی سيم آن می تواند با استفاده از طيف فركانس های بالا، از جمله امواج ميليمتری، به سرعت گيگابيت برثانيه برسد. امواج ميليمتری از فركانس 30 گيگاهرتز آغاز می شوند و نيازمند ارتباط در خط مستقيم هستند و به همين علت ميزان دسترسی آن ها محدود است. سيگنال اين نوع شبكه را می توان با استفاده از دريافت كننده ای كه روی پنجره نصب می شود، دريافت كرد.

انتظار می رود گوگل در سال های آينده خدماتی را ارايه كند كه كيفيت آن ها غول های مخابراتی فعلی را از ميدان به در كند.


گوگل اينترنت پرسرعت را به خانه ها مي برد

/
: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه‌های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه‌ای منتشر می‌شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *