انجام چهار میلیون فقره بازرسی از صنوف کشور در سال ۹۴

21:00 - 30 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۴۳۷
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران اعلام کرد: در سال 94، بیش از چهار میلیون فقره بازرسی از واحدهای صنفی کشور انجام شد.
به گزارش براساس اعلام معاونت بازرسی و نظارت اتاق اصناف ایران تعداد کل بازرسی‌ها از صنوف خرده فروشی در سراسر کشور درسال۹۴ بیش از چهار میلیون و ۲۰۳ هزار و ۶۸۳ فقره بود که از این تعداد ۴۲۸ هزار و ۱۳ فقره پرونده به ارزش پیشنهادی بیش از ۴۷۸ میلیارد ریال تشکیل و همه آن‌ها به تعزیرات حکومتی ارجاع شد. 

واحد‌های بازرس اصناف در مجموع سال گذشته ۱۴۹ هزار و ۴۷۰ فقره شکایت دریافت کردند که ۶۱ درصد در بخش کالا و ۳۹ درصد در بخش خدمات است، ضمن آنکه شکایات دریافتی ۲۱ درصد به صورت حضوری، ۶۰ درصد تلفنی و ۱۹ درصد بصورت کتبی دریافت و مورد رسیدگی واقع خواهد شد. 

همچنین پس از بررسی‌ها و ارزیابی کار‌شناسان، تعداد ۱۴۳ هزار و ۵۵۸ فقره شکایت قابل پیگیری تشخیص داده شد که با هدف رسیدگی و برخورد قانونی به اداره‌ها و مراجع ذیربط ارسال شد است که بر همین اساس از کل شکایت‌های قابل پیگیری ۱۷ درصد منجر به رضایت شاکی، ۳۱ درصد متخلف، ۳۸ درصد غیر متخلف، ۱۴ درصد نیز در دست بررسی است. 

همچنین گزارشهای رسیده در مورد برخی اقلام از سراسر کشور حاکی است که در سال ۹۴ میوه و مرکبات، نان، حبوبات، ماکارونی، لبنیات، گوشت مرغ، قندوشکر، سیمان خاکستری با افزایش چنددرصدی قیمت‌ها روبرو شدند و بیشترین تخلف‌ها در مورد کالا‌ها، مربوط به اقلام نان، میوه و مرکبات، صیفی جات، تخم مرغ، گوشت مرغ، گوشت قرمز، قند و شکر، بود. 

بیشترین عناوین تخلف مربوط به عدم درج قیمت، گرانفروشی و عدم صدور صورتحساب بود. 




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *