"پاكستان" علاقه مند به تردد قطار باربری میان این كشور و ایران است

20:10 - 30 فروردين 1395
کد خبر: ۱۶۲۰۹۵
یك روزنامه اردو زبان پاكستانی به نقل از منابع دولتی گزارش داد كه پاكستان علاقه مند به ازسرگیری تردد قطار باربری میان این كشور و ایران بوده و قرار است این قطار هفته ای یك بار میان استان های مرزی دو كشور حركت كند.
 به گزارش سرویس بین الملل روزنامه دنیا، بخش مربوط به قطار باربری ایران و پاكستان در سازمان راه آهن ایالت بلوچستان پاكستان قرار است طرح تردد این فعالیت اقتصادی را از سربگیرد.

در این گزارش آمده است: سازمان راه آهن پاكستان اعلام آمادگی كرده است كه تدابیر امنیتی مورد نیاز را برای تامین امنیت قطار باربری ایران و پاكستان در مسیر كویته-زاهدان اتخاذ خواهد كرد.

روزنامه دنیا همچنین به نقل از "حنیف گل" مقام ارشد سازمان راه آهن شهر كویته نوشت: پیشنهاد دیگری برای راه اندازی ماهانه هشت قطار میان ایران و پاكستان نیز در دست بررسی است.

پیشتر وزارت راه آهن پاكستان اعلام كرده بود كه این وزارتخانه آماده راه اندازی دوباره قطار باری اسلام آباد - تهران - استانبول موسوم به قطار باری سازمان همكاری اقتصادی - اكو - است.
 
نخستین حركت قطار باری سازمان اكو در مرداد سال 1388 شمسی (14 اگوست 2009) در مراسمی با حضور "یوسف رضا گیلانی" نخست وزیر وقت پاكستان و "غلام احمد بلور" وزیر اسبق راه آهن این كشور از ایستگاه "مارگالا" شهر اسلام آباد به مقصد تهران و از آنجا به طرف استانبول انجام شد.
 
این فعالیت اقتصادی در آذر 1390 (دسامبر 2011) متوقف شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *